مقاوم‌سازی ۵۲ درصد از منازل روستایی کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اصفهان گفت: در حدود دو دهه گذشته تعداد واحد‌های روستایی مقاوم سازی شده از ۵۲ درصد گذشته است.

اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: در کشور ۶۸ هزار روستا داریم که ۴٠ هزار روستا بیش از ۲٠ خانوار دارد و دارای طرح هادی مصوب هستند و با توجه به اینکه افق طرح هادی ۱٠ ساله است، باید سالیانه طرح ۴ هزار روستا بازنگری شود.

او ادامه داد: در طرح مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴، ۷ درصد واحد‌های روستایی مقاوم بود، اما امروز ۵۲ درصد واحدها مقاوم سازی شده و برنامه این است که در سال ۱۴۱٠ حتی یک واحد غیرمقاوم نداشته باشیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۱۰۲ هزار واحد مسکونی در کشور، ۱۱ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران و ۲۲۹ هزار مسکن روستایی در حال ساخت است و ۳۴۲ هزار واحد مسکونی مجموع واحد‌هایی است که ساخته خواهد شد.

نیکزاد، بنیاد مسکن را نهادی انقلابی معرفی و تاکید کرد: باید تشریفات زائد را حذف و کارایی را بیشتر کنیم.

در پایان این مراسم غلامحسین خانی مدیرکل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تکریم و غلامرضا اسماعیلی به‌عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
خوب اگر فرض محال در روستا کسی پولی داشته و تونسته مثلا خانه اش را مقاوم سازی کند چه ربطی به بنیاد مسکن اصفهان داردتمام آپارتمانها و خانه هایی که با میلگرد و سیمان ستون زده شده و سقف بر روی ستون ها مثلا استوار گردیده اند در صورت وقوع زمین لرزه همه اشان ویران خواهد شدعجیبه کسی حاضر نیست بپذیرد که میلگرد و سیمان برای این کار مناسب نیست
آخرین اخبار