انتقاد استاندار کرمان از دستگاههای مانع سرمایه گذاری

استاندار کرمان گفت: در استان فضای کسب‌وکار مناسب نیست، زیرا برخی از دستگاه‌ها در این زمینه همکاری نمی‌کنند.

محمد مهدی فداکار در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور جمعی مدیران کار و تعاون استان ومدیران بانکی برگزار شد، گفت: درخواست دارم سهم دستگاه‌هایی که در بهبود کسب‌وکار به هر دلیل منطقی و یا غیر منطقی همکاری نمی‌کنند در جلسه آینده مشخص و با آن‌ها برخورد شود و دستگاه‌هایی که همکاری دارند تشویق شوند.

او افزود: یکی از این دستگاه‌های که در بهبود فضای کسب‌وکار استان همکاری لازم را ندارد محیط زیست است.

او تصریح کرد:  ما منکر رعایت مسائل زیست محیطی در کسب وکار نیستیم، اما یکی از موانع جدی سرمایه‌گذاری در استان کرمان، محیط زیست  وبخشنامه ها و عدم همراهی های این دستگاه است.

استاندار کرمان گفت: این برداشت از اقدامات محیط زیست می شود که این دوستان می خواهند سرمایه‌گذاری در استان انجام نشود.

او بیان کرد: استان کرمان در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری در سطح کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: ما از عملکرد برخی بانکها نیز ناراضی هستیم اما برخی بانک‌ها کمک بزرگی در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال در سطح استان انجام داده‌اند.

مجتبی مصباح  مدیرکل کار ورفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۷۴ بوده است که ۱۰۳ تعهد اشتغالی برای ما در نظر گرفته شده که به تعهدات مان عمل کرده ایم.

او افزود: بالاترین رتبه در زمینه تحقق اشتغال در شهرستان‌های استان به ترتیب مربوط به شهرستان بردسیر با ۱۴۳ درصد، نرماشیر ۱۳۹ درصد، راور ۱۳۸ درصد و کمترین مربوط به شهرستان شهربابک با ۶۸ درصد است.

مصباح تصریح کرد: بیشترین تحقق اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سطح استان در سال جاری به ترتیب مربوط به کمیته امداد با ۱۲۱ درصد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲۰ درصد و کمترین مربوط به بنیاد مسکن با ۴۱ درصد تعهدات است.

مصباح گفت: متاسفانه در برخی از شهر‌های جنوبی استان کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری جدی گرفته نمی‌شود .

او اظهار کرد: استان کرمان در زمینه تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در سطح کشور رتبه ششم را با ۹۸ درصد کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار