هشدارهای نوروزی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

خرید و فروش هر گونه حیوان وحشی ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مردم خواست هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری در آستانه ایام نوروز را با محیط زیست اطلاع دهند.

 ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه ایام عید شاهد خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز هستیم، گفت: این گونه‌ها انواع خزندگان" سمندر، برخی مارها، لاک پشت، و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی ... " هستند که بسیاری از آن‌ها از گونه‌های حفاظت شده و یا در معرض خطر به شمار می‌روند.

وی از تشدید نظارت حفاظت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر یگان حفاظت در این ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و افزود: فروشندگان گونه‌های غیر مجاز که بصورت آنلاین در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مورد رصد شبانه روزی یگان سایبری حفاظت محیط زیست استان می‌باشد و با خرید و فروش هر گونه‌ی جانوری غیر مجاز به شدت برخورد می‌شود.

شعبانی همچنین بیان کرد: برابر آئین نامه ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست که به تصویب هیئت وزیران رسیده، به صراحت خرید، فروش انتقال حیوانات وحشی و گونه‌های دو زیست بدون اخذ مجوز از محیط زیست به استثنای آنچه در شورای عالی مطرح شده، ممنوع اعلام شده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن ۳۸۶۷۵۰۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.