کاهش ۶۲ درصدی کانون بیماری‌های دامی در کرمانشاه

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه از کاهش ۶۲ درصدی کانون بیماری‌های دامی در کرمانشاه خبر داد.

علیرضا حیدری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : واکسیناسیون طیور روستایی بصورت رایگان توسط اداره دامپزشکی استان صورت می‌گیرد و بخشی از واکسیناسیون که توسط بخش خصوصی تزریق می‌شود با نظارت این اداره کل انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: هدف از واکسیناسیون طیور در سطح روستا‌ها این است که بیماری به واحد‌های صنعتی انتقال پیدا نکند و به تبع کانون بیماری و تلفات کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا دامپزشکی استان دو سال است که واکسیناسیون طیور روستایی را در دستور کار قرار داده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد یک میلیون و ۴۴۴ هزار قطعه علیه بیماری نیوکاسل توسط دامپزشکی بصورت رایگان واکسینه شده‌اند.

حیدری تصریح کرد: کنترل سایر بیماری‌های طیور که با همکاری بخش خصوصی انجام شده تزریق ۱۰۳ میلیون دز واکسن برای ۹۳ میلیون قطعه طیور صنعتی در سال‌جاری بوده است.

وی به برگزاری ۳۱ دوره آموزشی اشاره کرد و عنوان کرد: این تعداد کلاس برای پرورش دهندگان واحد‌های صنعتی به تعداد هزار و ۱۵۰ نفر برگزار شده است.

حیدری گفت: اقدامات اداره کل دامپزشکی منجر شده که کانون بیماری‌های طیور و دام از یک‌هزار و هشت مورد در سال ۱۴۰۰ به ۳۸۲ مورد در سال ۱۴۰۱ کاهش یابد که معادل ۶۲ درصد می‌باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.