کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون اغلب مناطق استان ابری و برخی نقاط مه آلود است.

کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون اغلب مناطق استان ابری و برخی نقاط مه آلود است و این شرایط دید افقی را در ایستگاه آب بر شهرستان طارم به کمتر از ۲۰۰ متر رسانده است.

حسین سلطانی کارشناس مسئول پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: این وضعیت جوی تا ساعات آینده با وزش باد به نسبت شدید، بارش های رگباری و رعد و برق همراه می‌شود و فردا نیز ادامه خواهد یافت.

وی یادآورشد: با توجه به ماهیت رگباری بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها و رودخانه های استان وجود دارد و هموطنان باید از توقف و یا تردد در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: روز شنبه هفته آینده به طور موقت شرایط جوی در استان پایدار است و از بعدازظهر یکشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد زنجان می شود و روز اول سال جدید هوای استان بارانی و مه آلود خواهد بود.

وی اظهار کرد: از روزهای آینده شاهد کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان خواهیم بود و صبح روز شنبه هوای سردی حاکم خواهد بود و احتمال دارد در مناطق سردسیر دماها به زیر صفر نیز برسد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان پنج و ۱۸ درجه، خرمدره هشت و ۱۸، ابهر هفت و ۱۷ درجه، آببر ۹ و ۱۷ درجه، سلطانیه چهار و ۱۷ درجه، قیدار چهار و ۱۶ درجه و ماهنشان ۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی گفت: هم اکنون دمای هوای شهر زنجان پنج درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.