معرفی کتاب؛

مدیر مدرسه جلال آل احمد؛ داستان مردی که از معلمی خسته شده است

کتاب مدیر مدرسه که به جرئت یکی از بهترین آثار جلال آل احمد است با بیانی ساده به روایت داستان مردی می‌پردازد که از معلمی خسته شده است.

کتاب مدیر مدرسه یکی از آثار جلال آل احمد نویسنده نام آشنای معاصر است که در سال ۱۳۳۷ به چاپ رسید، این کتاب داستان آموزگاری است که برای راحت شدن از سختی‌های شغل آموزگاری و سر و کله زدن با شاگردان تصمیم می‌گیرد تا مدیر مدرسه شده و از این پس در دفتر مدرسه شغلی راحت داشته باشد، غافل از آنچه در انتظار اوست.

این آموزگار پس از آغاز کار خود به عنوان مدیر دبستان تازه متوجه سختی‌های این کار می‌شود مدرسه با کاستی‌های بسیاری مواجه است؛ مدیر تلاش می‌کند تا این کاستی هارا برطرف کند، اما عدم همکاری اداره و در ادامه والدین اجازه بهبود اوضاع را به وی نمی‌دهند ،کتاب مدیر مدرسه از نگاه بسیاری از منتقدین بهترین اثر وی به شمار می‌رود، و یکی از نمونه آثار داستان‌های رئالیسم دهه ۴۰ ایران است.

کتاب مدیر مدرسه


خواندن کتاب مدیر مدرسه را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم:

اگر به داستان‌های رئال علاقه دارید و یا جزو دنبال کنندگان آثار جلال آل احمد هستید و یا اگر می‌خواهید با این نویسنده بزرگ آشنا شوید خواندن کتاب مدیر مدرسه را به شما پیشنهاد میکنیم.

همچنین این کتاب به صورت صوتی با صدای امیر دهقانی خوانش و توسط نشر شنیدار تهیه و  در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.

جملاتی از کتاب  مدیر مدرسه:

فردا اول صبح رفتم مدرسه بچه‌ها با صف هاشان به طرف کلاس‌ها می‌رفتند و ناظم چوب بدست توی ایوان ایستاده بود و توی دفتر فقط ۲تا از معلم‌ها بودند. معلوم شد کار هر روزشان است، ناظم را هم فرستادم سر یک کلاس دیگر و خودم آمدم دم در مدرسه به قدم زدن.

۲ ظلع شمالی و شرقی مدرسه کوچه بود. کوچه‌هایی بالقوه که دراز مستقیم از وسط بیابان خالی می‌گذشتند و اریب به خیابان اصلی می‌رسیدند که قیر ریز بود و اتوبوس در آن می‌رفت و درختکاری داشت و دکان آبادی. فکر کردم از هر طرف که بیایند مرا این ته دم مدرسه خواهند دید و تمام طول راه در این خجالت خواهند ماند ودیگر دیر نخواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار