رئیس بانک مرکزی لبنان بالاخره در دادگاه حاضر شد

رئیس بانک مرکزی لبنان در چارچوب تحقیقات قضایی درخصوص دارایی او و احتمال پولشویی، در کاخ دادگستری در بیروت حاضر شد.

ریاض سلامة، رئیس بانک مرکزی لبنان در چارچوب تحقیقات قضایی درخصوص دارایی او و احتمال پولشویی، در کاخ دادگستری در بیروت حاضر شد.

به گزارش روسیا الیوم، شربل ابو سمره، قاضی نخست تحقیقات در این پرونده در کاخ دادگستری حاضر شد و یک هیئت قضایی اروپایی نیز برای استماع دفاعیات سلامة حضور دارند. نیرو‌های ارتش لبنان حضور گسترده‌ای در اطراف کاخ دادگستری دارند.

رئیس بانک مرکزی لبنان روز گذشته در جلسه استیضاح خود با حضور بازرسان اروپایی که برای دومین بار به منظور تحقیقات درباره ثروت وی به بیروت آمده اند، حاضر نشد.

همزمان وزارت دادگستری لبنان از دادگاه این کشور خواستار بازداشت «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان و برادر و دستیار وی و نیز بلوکه کردن اموال و حساب‌های بانکی و مصادره املاک آن‌ها شد.

با وجود همه شکایت‌ها و پرونده‌ها و تحقیقات و ممنوع‌الخروج شدن ریاض سلامه (۷۲ ساله)، وی همچنان از سال ۱۹۹۳ در منصب خود باقی مانده که یکی از طولانی‌ترین دوره‌های ریاست بانک مرکزی در جهان دانسته می‌شود. دوره مسئولیت او قرار است در مه ۲۰۲۳ پایان یابد و او اعلام کرده که تمایلی به تمدید دوره ریاست خود ندارد.

 «اود بوروزی» قاضی فرانسوی سه روز پیش برای بازجویی از ریاض سلامه در مقابل «شربل ابوسمرا» قاضی اول تحقیق در بیروت حاضر خواهد شد. این قاضی فرانسوی همچنین قصد شنیدن اظهارات «ماریان الحویک» معاون و «رجا سلامه» برادر ریاض سلامه را نیز درباره پرونده‌های فساد مالی از جمله کلاهبرداری و اختلاس و رشوه و .. دارد.

 اختلاس، انتقال غیرقانونی پول به خارج از کشور، پولشویی و جعل اسناد مالی و ... تنها جرایم ریاض سلامه در طول 3 دهه ریاست خود بر بانک مرکزی لبنان نیست. بررسی دقیق پرونده‌های فساد ریاض سلامه صفحات جدیدی از تخلفات وی را باز می‌کند که مربوط به سوءاستفاده از موقعیت خود در بانک مرکزی جهت غارت اموال سپرده‌گذاران بوده است و نزدیکان وی و نیز هیئت مدیره این بانک و سهامداران نیز با پوشش و حمایت ریاض سلامه سودهای کلانی برده‌اند که بهای همه آنها را سپرده‌گذاران پرداخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار