معاون سیاسی وزارت امور خارجه:

سفیر ایران به زودی عازم ابوظبی خواهد شد

باقری گفت: با امارات کاهش سطح روابط داشتیم، اما چند ماه پیش اماراتی‌ها سفیر خود را به تهران بازگرداندند و ما هم سفیر خود را در امارات تعیین کردیم.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ما درباره امارات قطع رابطه نداشتیم، بلکه کاهش سطح روابط بین دو کشور وجود داشت، اما چند ماه پیش اماراتی‌ها سفیر خود را به تهران بازگرداندند و ما هم سفیر خود را در امارات تعیین کردیم و در مراحل نهایی انجام کار‌های اداری است که بعد از آن قاعدتا در آینده نزدیک سفیر ما به ابوظبی اعزام خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در چارچوب همکاری‌هایی که با مجموعه «بریکس پلاس» شکل می‌دهیم، بتوانیم در سرعت‌بخشی به دلارزدایی از اقتصاد این کشور‌ها کمک کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: یک خبرنگار اروپایی از من پرسید که شما از ما اروپایی‌ها چه می‌خواهید؟ چه انتظاری دارید که راضی شوید و بگویید ما دوست داریم اروپایی‌ها این‌طور باشند؟ من به او گفتم ما از شما یک انتظار بیشتر نداریم و آن این‌که شما صرفا به دنبال تامین منافع خودتان باشید. اگر اروپا به دنبال منافع خود باشد ما مشکل خاصی با اروپا نداریم و اروپا هم با ما مشکل ندارد. مشکل جایی است که شما منافع طرف‌های دیگر را تعقیب می‌کنید که هم برای خود مشکل ایجاد می‌کنید و هم برای دیگران!

باقری بیان کرد: نکته و ملاحظه جدی که در دستور کار داشتیم، این بود که مذاکرات را با «زندگی عادی مردم» گره نزنیم، چون مردم از ما انتظار دارند منافع آن‌ها در این مسیر تامین شود. این‌که هر روز مصاحبه یا نکته‌ای بیان شود که ذهن مردم به‌طور مستمر درگیر مسائل مذاکرات کند، مطلوب نیست.

وی ادامه داد: مذاکرات دو طرف دارد؛ هر دو طرف باید به یک جمع‌بندی مشخص برسند و بر‌اساس جمع‌بندی نتیجه حاصل شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه اظهار کرد: قاعدتا ملاحظاتی درست یا نادرست ممکن است از سوی طرف مقابل هم وجود داشته باشد و ما هم ملاحظات، خطوط قرمز و تامین منافع ملی خودمان را داریم؛ لذا با تعاملی که با طرف‌های مختلف چه طرف اروپایی و چه غیراروپایی در مذاکرات داریم، تلاش ما این است که بتوانیم همان‌طور که عرض کردم، منافع حداکثری برای مردم تامین و نتیجه‌ای را که به نفع مردم باشد، حاصل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
اونا چند ماه پیش فرستادن ولی ما تازه داریم میفرستیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
اقای باقری شما هم مثل اقای جلیلی فقط رفتی ژنو و اومدی....قرارنیست تاقیامت مذاکرات طول بکشه......فشاراقتصادی هر روز بیشتر و سرایط سخت تر.....تیم مذاکره اقای رییسی بایدتغییر کنه مذاکرات برد برده یعنی دوطرف باید کوناه بیان.....تیم اقای روحانی خبره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
به سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

مبارک است ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار