نظارت مجلس بر توزیع گوشت و میوه نوروز و رمضان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در تمام استان‌ها وضع توزیع گوشت و میوه را بررسی می‌کنند.

محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در بازدید از سردخانه‌های نگهداری میوه، گوشت و مرغ در اصفهان گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در همه استان‌ها با هماهنگی مدیریت استان، چگونگی توزیع میوه و گوشت قرمز و سفید مورد نیاز برای نوروز و رمضان را بررسی می‌کنند و استانداران هم موظف هستند بر توزیع این اقلام نظارت و به صورت هفتگی روند کار را گزارش کنند.


او با اشاره به اینکه نظارت بر توزیع میوه و پروتئین عید نوروز و ماه مبارک رمضان تا ۲۸ اسفند ادامه دارد در مورد قیمت‌ها گفت: در این طرح هر کیلوگرم پرتقال والنسیا و تامسون با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و سیب زرد و قرمز هم با قیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.


رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد هم به قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود و نظارت بر بازار آن در نوروز و ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.


به گفته عسگری، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، دستگاه‌های متولی موظف به رسیدگی هستند و کوتاهی در این زمینه مصداق ترک فعل به شمار می‌رود و با آن برخورد قانونی می‌شود.


مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان هم گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن پرتقال و ۴۰۰ تن سیب با کیفیت مطلوب به بازار عرضه شده است.
او افزود: این اقلام در ۱۴۵ مرکز در سراسر استان از جمله ۴۰ مرکز در اصفهان توزیع می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با توزیع این اقلام، هدف تنظیم بازار محقق شود و میوه ۱۴ درصد از ارزان‌تر از بازار در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.