تامین سهمیه اضافه دارو برای داروخانه‌های اطراف حرم رضوی

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ایام نوروز سهمیه اضافه دارو برای داروخانه‌های روزانه و شبانه‌روزی اطراف حرم در نظر و نامه آن به تمامی شرکت‌های دارویی ارسال شده است.

ناصر وحدتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: پیش‌بینی‌های استراتژیک صورت پذیرفته تا اگر بیماری شایع شد از بُعد دارویی مشکلی نباشد و در کنار تأمین نیاز‌های داروخانه‌های سطح شهر، دارو‌های بیمارستانی هم به میزان کافی تأمین شده است، برنامه‌ای که همه ساله در ایام مسافرت‌های نوروزی و تابستانی و ایام ولادت و شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه ما مشکل جدی در بحث سرم نداریم و حداقل ۲۰۰ هزار سرم اضافه پیش‌بینی کردیم تا پاسخگوی نیاز‌های احتمالی در این خصوص باشیم، افزود: ما نیاز‌های دارویی را به تهران اعلام کرده‌ایم و خوشبختانه موارد مورد نیاز در ایام نوروز ۱۴۰۲ به میزان کافی تخصیص یافته است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افزایش سهمیه مربوط به دارو‌های عمومی بوده و در دارو‌های تخصصی هم افزایش نیاز محدود بوده، اما به میزان مورد نیاز تأمین می‌‎شود، البته مشکلاتی در تأمین برخی دارو‌ها از جمله اقلام وارداتی وجود دارد که این موضوع توسط سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود تا دارو‌های موردنیاز مردم موجود باشد.

وحدتی بیان کرد: مراکز رسمی عرضه و توزیع دارو، شرکت‌های مجوزداری بوده که از طریق سامانه تیتک تحت کنترل هستند و این سامانه مشخص می‌کند که کدام شرکت، کدام دارو‌ها و به چه میزان به کدام داروخانه‌ها داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار