مقابله با کم فروشی از اهداف اداره استاندارد

رئیس اداره اندازه سنجی، مقیاس و مقادیر اوزان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، گفت: در راستای کم فروشی محصولات با جدیت تمام به مقابله با متخلفان می‌پردازیم.

سعید قریشی رئیس اداره اندازه سنجی، مقیاس و مقادیر اوزان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : ۱۲ نوع استاندارد برای جلوگیری از کم فروشی در حوزه‌های مختلف برای این اداره تعریف شده است.

وی گفت: اداره استاندارد در راستای کم فروشی محصولات که هم تضییع حق مصرف کنندگان و مردم است، در سطح تولید، توزیع و بازار با جدیت تمام به مقابله با متخلفان می‌پردازد و به آزمون اندازه، وزن و قیاس کالا‌ها اقدام می‌کند.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار بار آزمون وزن سنجی، قیاس و اندازه از وسایل توزیعی سطح بازار استان صورت گرفته که از این نظر رتبه پنجم کشور را داریم.

این مقام مسئول به آزمون وزن سنجی دوره‌ای ۳۲۲ مورد باسکول و هشت هزار ترازو سبک و دیجیتالی در سطح بازار اشاره کرد.

قریشی از آموزن اندازه سنجی ۲ هزار و ۱۰۰ نازل جایگاه‌های سوخت گازائیلی و بنزینی و ۳۲۱ نازل سی ان جی در سطح استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: هرگاه نازلی غیر استاندارد باشد از دور خارج می‌شود و تا زمانی که استاندارد بگیرد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلفی مانند کم فروشی، قیاس و مقدار محصول و کالایی آن را به سامانه هزار ۱۵۱۷ پیامک و یا با شماره ۱۵۱۷ تماس بگیرند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار