رئیس دانشگاه لرستان گفت: آبادانی و عمران محلی و استانی، برپایه تحقیقات علمی و کاربردی، تقویت شود.

علی نظری، اظهار کرد: باید نخبگان و پژوهشگران دانشگاه لرستان براساس تقویت و گسترش همکاری و ارتباطات با فرمانداری سلسله، در کاستن از نظام مسائل این شهرستان، مشارکت اثرگذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان و پژوهشکده تحقیقات بلوط دانشگاه برای کاهش معضلات حوزه منابع طبیعی استان و شهرستان سلسله، بیش از پیش، استفاده شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی نظام دانشگاهی استان از جمله دانشگاه لرستان با نگاه عام‌المنفعه باید گسترش یابد تا آبادانی و عمران محلی و استانی، برپایه تحقیقات علمی و کاربردی، تقویت شود.

در ادامه این جلسه، میلاد شرفی، فرماندار سلسله گفت: شهرستان دارای ظرفیت‌های نخبگانی است که بخشی از این ظرفیت‌های نخبگانی در دانشگاه‌های لرستان هستند و باید همکاری در جهت کاهش مشکلات شهرستان سلسله، افزایش یابد.

در ادامه این جلسه مسئول مدیریت سبز دانشگاه لرستان، اظهار کرد: با موافقیت اداره منابع طبیعی شهرستان سلسله حدود ۱۸۰۰ هکتار حوضه آبخیز چشمه علی‌اکبر شهرستان سلسله توسط دانشگاه لرستان به موضوعات مرتبط با حفاظت، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی اختصاص خواهد یافت.

دکتر سلیمانی‌مطلق ادامه داد: احداث ایستگاه تحقیقاتی، پژوهشی و گیاهان دارویی از دیگر موضوعات مورد توافق است.

وی بیان کرد: همچنین اگر مقدمات کار به خوبی پیش برود بخشی از اراضی منابع طبیعی به نهالستان اختصاص می‌یابد که این پروژه نیز توسط دانشگاه لرستان اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.