برنامه ویژه جزیره کیش برای جذب گردشگران خارجی

مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت جذب گردشگران سه گروه از کشورهای هم فرهنگ به صورت ویژه در دستور کار این سازمان است.

سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش  اظهار کرد: در راستای توسعه ورود گردشگران خارجی امسال اهداف این سازمان بازتعریف شده که تمرکز بر کشورهای مختلف از جمله مهمترین دستورکارها است.

وی اضافه کرد: در این رابطه برای جذب گردشگران کشورهای عضو اکو، حوزه خلیج فارس و کشورهای عضو CIS که با فرهنگ ایرانی اسلامی دارای قرابت فرهنگی هستند به صورت ویژه در دستور کار است.

یکه دهقان گفت: امسال در نمایشگاه گردشگری تهران که ۱۸ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزارشد، کارشناسان معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد نشست هایی با هیات هایی از کشورهای روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و سلیمانیه عراق برگزارکردند.

وی یادآور شد: با توجه به اشتیاق آنان برای توسعه مراودات گردشگری، نیازمند هم افزایی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در حوزه آژانس های مسافرتی و گردشگری هستیم.

این جزیره سالانه پذیرای حدود ۲ میلیون نفر است و در سال ۱۴۰۱ تعداد گردشگران آن در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن با چهار برابر افزایش از پنج به ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.

اتحادیه کشورهای مستقل همسود یا کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S.) اتحادیه‌ای شامل فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان، مغولستان، ارمنستان، افغانستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، مولداوی، قرقیزستان است.

کشورهای عضو سازمان اکو (سازمان همکاری اقتصادی) نیز شامل ایران ، پاکستان و ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان است.

همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس به جز ایران نیز شامل قطر، عمان، کویت، امارات متحده عربی، بحرین و عربستان سعودی است.

جزیره کیش همواره یکی از نقاط گردشگر پذیر کشور بوده و همه ساله در ایام نوروز شاهد حضور گسترده مسافران از اقصی نقاط ایران است و به واسطه آب و هوای گرم و مرطوب و همچنین ضوابط پذیرش مسافر، محل اقامت در آن یکی از الزامات سفر به این جزیره است.

هم اکنون این جزیره با ۳۰ نوع خدمت یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور بوده و چهارمین شهر پر مسافر غرب آسیا محسوب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.