فرش قرمز اردبیل برای گردشگران با پذیرش بیش از ۵۴ هزار مسافر قبل از نوروز

ورود و اقامت بیش از ۵۴ هزار گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های استان اردبیل در نیمه دوم اسفندماه، نوید استقبال گرم مسافران از جاذبه‌های گردشگری خطه سبلان را می‌دهد.

استان اردبیل در شمال غرب ایران، همجوار با خطه سرسبز گیلان و مرز جمهوری آذربایجان، با جاذبه‌های متنوع طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است و آب و هوای مساعد و باصفا نیز از دیگر دلایل گردشگرپذیر بودن این استان است.

بقعه تاریخی و جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را می‌توان قطب مراکز تاریخی و مذهبی استان اردبیل ذکر کرد که در آستانه سال جدید، ستاد خدمات سفر‌های نوروز ۱۴۰۲ استان اردبیل کار خود را با حضور و مشارکت نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و با هدف تسهیل مسافرت‌ها و استقبال از گردشگران داخلی و خارجی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در نگارخانه ختایی این بقعه آغاز کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به عنوان رئیس این ستاد در این رابطه گفت: جلسات مختلفی برای تمهید و هماهنگی خدمات سفر، با شرکت دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های مربوطه در استان برگزار شده و مقدمات زمینه‌های لازم برای استقبال از مسافران و گردشگران فراهم است.

کمال‌الدین میرجعفریان تاکید کرد که دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر آمادگی خود را به صورت عملیاتی برای مردم نشان دهند و محتوا‌های لازم برای معرفی گردشگاه‌ها از ناحیه رسانه‌های استان تهیه و منتشر شود.

به گفته حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ستاد خدمات سفر در سراسر استان به همراه کمیته‌های ده‌گانه تشکیل یافته و با برگزاری جلسات مستمر، استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

وی افزود: ورود و اقامت ۵۳ هزار و ۷۲۴ گردشگر به استان در نیمه دوم اسفند ماه نشانگر توجه گردشگران به جاذبه‌های گردشگری استان است و بی‌شک در روز‌های آینده، ورود مسافران به استان رشد چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در نیمه دوم اسفند ماه، بیش از ۳۲۶ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که ۱۶۶ هزار و ۵۳۳ تردد مربوط به خودرو‌های ورودی بوده و تعداد ۲۷۹ هزار بازدید نیز از مراکز تاریخی، فرهنگی و توریستی استان ثبت شده است.

وی همچنین به انجام ۲۰۲ بازدید از مراکز اقامتی، گردشگری و خدماتی استان در روز‌های پایان سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بازدید‌های نظارتی از تاسیسات گردشگری استان به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران ادامه دارد.

برچسب ها: گردشگری ، نوروز1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.