وجود ۲۴ پایگاه و پست سیار امداد و نجات نوروزی در مسیر تردد مسافران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : هلال احمر استان ۲۴ پایگاه و پست سیار امداد و نجات نوروزی در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص نقاط پرخطر و حادثه خیز استان دارد.

محمد باقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت : ۱۵ شعبه شهرستانی جمعیت هلال احمر فعالیت شبانه روزی دارند و در صورت نیاز نزدیکترین تیم‌ها به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی گفت: طرح امداد و نجات از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین است و ۸۰۰ نفر در استان درگیر این طرح خواهند بود، ضمن اینکه تیم‌های واکنش سریع و نیز امداد هوایی استان در آمادگی کامل هستند.

محمدی تصریح کرد: با اینکه اغلب اعضای هلال احمر به صورت داوطلب هستند، اما این را پذیرفته اند که در خدمت مردم و نوروزبانان بی نوروز باشند.

مدیرعامل هلال احمر استان افزود: در حوزه جوانان ۱۷ پست در ورودی شهر‌ها برای راهنمایی مسافران نوروزی و ایجاد فضای دوستدار کودک به منظور فعالیت‌های نقاشی و مسابقه کودکان فعال هستند.

به گفته وی تیم‌های سحاب و سحر هلال احمر نیز با دوچرخه فعال هستند و جعبه کمک‌های اولیه را به مکان‌هایی که تجمع زیاد است خواهند رساند.

محمدی بیان داشت: ۱۷ هزار و ۲۰۰ عضو آموزش دیده شاخه جوانان جمعیت هلال احمر در استان وجود دارد و برای سال ۱۴۰۲ هم تمرکز بر افزایش اعضا و کیفی کردن آموزش آنهاست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.