۴۲ بقعه خراسان‌شمالی میزبان مسافران نوروزی است

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۴۲ بقعه متبرکه این استان در آستانه سال نو برای ارائه خدمات به مردم و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲ برنامه به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان شامل طرح "آرامش بهاری" و "ضیافت الهی" در بقاع متبرکه شاخص اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه‌های فرهنگی به صورت روزانه، برگزاری آیین‌های مذهبی و انقلابی با حضور سخنرانان برجسته استانی، بیان احکام، برگزاری مراسم ادعیه خوانی، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور ۲۰ مبلغ و روحانیان و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همچنین اقامه نماز جماعت دایمی و مناسبتی در ۴۲ بقعه شاخص، برگزاری آیین ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۳ فروردین همزمان با روز طبیعت نیز در طرح آرامش بهاری برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام صفری بیان کرد: این طرح در سه سطح در ایام نوروز و لحظه تحویل سال نو اجرا و تلاش می‌شود در این اماکن مقدس به مسافران نوروزی خدمت رسانی شود.

وی گفت: طرح ضیافت الهی نیز از سوم فرودین‌ماه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تا چهارم اردیبهشت‌ماه در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: همچنین روز ۱۲ فروردین در قالب طرح «قرار دوازدهم» بیش از یک هزار وعده غذای گرم در امامزادگان استان میان مردم توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.