لحظه شماری برای دیدار نوروزی با یار خراسانی

منتظران در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) برای دیدار با مقتدای خویش لحظه شماری می‌کنند.

در صبحگاه نخستین روز از سال جدید شمسی، مشهد به شوق دیدار با رهبر و سکاندار کشتی نظام بیدار می‌شود و به امید سلام به ایشان از جا بر می‌خیزد و لحظه شماری می‌کند و حنجره شان آن یار خراسانی را فریاد می‌زند.

کوچه‌های خراسان آب و جارو می‌شوند، صحن و سرای حرم حضرت رضا (ع) با بهترین عطر‌ها و گل‌ها معطر می‌شود، صبح اول فروردین، حرم چه صفایی دارد، همه جا بوی گل می‌دهد، عاشقان در صحن و سرای حضرت دوست به عبادت مشغول هستند و نفس گرمشان با کلام وحیانی قرآن عجین شده و آسمان حرم پر از دعا و زمزمه انتظار برای شنیدن کلام رهبر انقلاب است.

امروز کبوتران دل هزاران نفر در این سرزمین به سوی حرم رضوی پر کشیده است تا دلگشای عاشقان در طلیعه سال نو دعایشان را اجابت کند و سلامتی رهبر انقلاب را ضمانت دهد.

زائران و مجاوران در این صبحگاه به یاد ماندنی به رسم ادب، به پابوس، ولی نعمتشان حضرت امام رضا (ع) آمده اند، اما به امید دیدار رهبرشان تا غروب در این حرم ماندگار می‌شوند.

امروز مشهد آغوش خود را به سوی فرزند شایسته خویش گشوده است، جای جای این شهر از او خاطره‌ها دارد، هر گوشه‌ای اثری از تاریخ انقلابی است که هدایتش در مشهد به دست ایشان و یارانش بوده است، همشهری ما جناب سید علی خامنه ای! امروز با حضورش در حرم امام رضا (ع) به دل‌های مردم این شهر صفا خواهد داد و سبزی حضور او رنگ دیگری به شهر خواهد بخشید.

شنیدن کلام نغز از بزرگان در سال جدید راهگشای مسیر در ادامه راه است و کلام نغز رهبری در روز نخست سال و در جوار مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) راه نور و برکت را در روز‌های پیش رو خواهد گشود، دغدغه ایشان که همواره معیشت مردم و اقتصاد کشور بوده، برای سال جدید نیز رشد اقتصادی و بزرگ شدن سفره این مردم است.

ایشان خواهد آمد و با کلامش ما را بیدار و هوشیار می‌کند، آن یار خراسانی با کوله باری از صبر و اندرز می‌آید، و مثل ستاره‌ای در شب‌های تیره این سرزمین می‌درخشد و، چون کوه بلندی در پس دشتی پر از خار ظاهر می‌شود، زحمات درگذشتگان و شهدا برای حفظ انقلاب نتیجه می‌بخشد و امید و صبر را برای این مردم به ارمغان می‌آورد تو نیز بیا که همه چشم انتظارند تا کلام شیرینت در این روز تاریخی به جان‌ها بنشیند.

۳۲ سال از زمانی که حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای از جایگاه رهبری انقلاب پیام نوروزی ایراد فرمودند می‌گذرد، در هر پیام ایشان پیشرفت کشور و انسجام ملی مورد تاکید بوده است و اینک سخنرانی ایشان در جوار بارگاه رضوی راهنمای تحقق اهداف سالانه نظام است.

نوروز ۶۹ اولین سالی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیام نوروزی را ایراد فرمودند، در آن سال جنگ به پایان رسیده بود و کشور دوره جدیدی را از روابط سیاسی و بازسازی اساسی تجربه می‌کرد. بعد از گذشت سه دهه، تقریبا هر ساله رهبری با سخنرانی نوروزی خویش مشی و هدف سالانه ملت که منجر به انسجام و وحدت ملی خواهد شد را مشخص می‌کنند و امسال نیز مساله تولید و معیشت مردم از نظر رهبری دور نمانده است و ایشان "مهار تورم و رشد تولید" را شعار اصلی سال قرار داده اند.

امروز زائران و مجاوران نور در حرم مطهر رضوی برای شنیدن سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب و دیدار با ایشان لحظه شماری می‌کنند، باشد که سخنرانی تاریخی رهبر بزرگوار ما باز هم به جان‌های مشتاق نشیند و ایران اسلامی را امیدوار و پر از مهربانی کند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز، سه شنبه اول فروردین سال ۱۴۰۲ به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم مطهر ثامن‌الحجج حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) سخنرانی خواهند کرد.

این برنامه با حضور خیل مشتاقان و زائران حرم رضوی از ساعت ۱۵ آغاز شده و در ساعت ۱۶ سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب برگزار خواهد شد.

مشروح این برنامه از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیما بصورت زنده پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار