۴ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی مرز‌های پرویزخان و خسروی

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : حجم تجارت خارجی مرز‌های پرویزخان و خسروی در این شهرستان در سال ۱۴۰۱ به حدود چهار میلیارد دلار رسید و این نشان از اثر گذاری منطقه و نقش آن در تجارت بین المللی دارد.

محمد حیدری سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : با وجود همه تنگنا‌های دولت شاهد موفقیت‌های چشمگیری در بحث تجارت خارجی بوده ایم و مرز‌های تجاری این شهرستان شامل خسروی و پرویزخان سهم بزرگی در عرصه موفقیت دولت در تجارت بین المللی ایفا کرده اند.

وی اظهار داشت: اکنون دولت سیزدهم به دنبال گسترش و توسعه دیپلماسی روابط کشورمان با کشور‌های همسایه است و می‌توان گفت قصرشیرین در کانون توجه این تجارت خارجی و روابط دیپلماسی کشورمان با همسایگان قرار دارد که آمار تجارت خارجی این منطقه گویای این مهم است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: سهم مرز‌های خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین از مجموع صادرات استان کرمانشاه به عراق ۶۳ درصد است و درصدد توسعه و افزایش و روان سازی صادرات از مرز‌های خسروی و پرویزخان هستیم.

حیدری اظهار کرد: با توجه به تلاش‌ها و خدمات صورت گرفته توسط ستاد اربعین توانستیم در سال اول بازگشایی رسمی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین جایگاه دوم کشوری را بین پنج استان مرزی و ۳۱ استان کشور کسب کردیم که شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های اقتصادی که هم اکنون در این شهرستان مرزی از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی وجود دارد گفت: در هیچ استان مرزی چنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی وجود ندارد و با بهره گیری از آن‌ها می‌توان شاهد تحول و توسعه منطقه باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار