معبد آناهیتا شناسنامه کنگاور

فرماندار کنگاور، از معبد آناهیتا به عنوان شناسنامه این شهرستان یاد کرد و گفت : این اثر تاریخی تنها بنای یکپارچه سنگی ایران در مرکز شهر است.

فرزاد الماسی، فرماندار کنگاور از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت : کنگاور پیشانی و ورودی استان کرمانشاه و شرقی‌ترین شهرستان استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با ۷۷ مصوبه؛ کمیته‌های ده‌گانه با تشریح وظایف تشکیل شده و تلاش کردیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، شهرستان را برای حضور مهمانان نوروزی آماده کنیم.

فرماندار کنگاور با اشاره به وجود ۲۰۰ آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان، خاطرنشان کرد: گودین تپه با بیش از ۷۰۰ هزار قدمت و معبد آناهیتا با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال قدمت؛ معتبرترین و معروف‌ترین آثار شهرستان است.

وی از معبد آناهیتا به عنوان شناسنامه شهرستان کنگاور یاد کرد و افزود: این اثر تاریخی تنها بنای یکپارچه سنگی ایران در مرکز شهر است؛ که در این ایام با برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی صنعتگران پذیرای مهمانان هستیم.

الماسی به وجود سراب‌های فراوان شهرستان از جمله کبوترلانه، فش، باباعلی، هزارخانی و... اشاره و بیان کرد: با خروش این سراب‌های فضا‌های زیبایی در شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: روستای فش را روستای هدف گردشگری شهرستان بیش از ۷۰ کارگاه ساخت ساز‌های سنتی را دارا است، البته دیگر روستا‌های شهرستان ظرفیت‌های بالای گردشگری را دارا هستند.

الماسی خاطرنشان کرد: با فراهم کردن مدارس و خانه‌های معلم و خانه‌های مسافر شرایط را برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی فراهم کرده‌ایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.