صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع سیلاب

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی امروز در خصوص بارش تگرگ منجر به آبگرفتگی و سیلاب و رواناب در مناطق مستعد این استان هشدار نارنجی صادر کرد.

طبق تحلیل نقشه‌های پیش یابی با توجه به تقویت سامانه درحال گسترش بارشی به ناحیه شمال شرق کشور از جمله این استان انتظار می‌رود بر حجم و گستره بارش‌ها در سطح استان افزوده شود.

بر این اساس از اواخر وقت امشب یکم فروردین ماه تا اوایل وقت جمعه چهارم فروردین ماه وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نواحی مستعد بارش تگرگ منجر به آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب در نواحی مستعد محتمل است.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به وزش باد شدید توام با بروز خسارت در استان هشدار داد و در این اطلاعیه افزود: شروع بارش‌های رگباری یاد شده از عصر امروز در نواحی جنوبی و غربی استان آغاز می‌شود و تا اوایل فردا چهارشنبه گسترش یافته و تا اواخر وقت پنجشنبه در اکثر نقاط استان همراه با آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها فعالیت خواهد داشت و بارش برف در ارتفاعات از اواخر وقت چهارشنبه و اوایل وقت پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های استان تاکید شده است و از طرفی از شهروندان خواسته شده از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند و برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار