نمایندگان ۱۰ مرجع تقلید با نحوه رویت هلال ماه رمضان آشنا شدند

مدیر گروه علمی تحقیقات زود بازده موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به برگزاری نشست استهلال ماه رمضان ۱۴۴۴ گفت: نمایندگان بیوت ۱۰ تَن از مراجع تقلید در جریان چگونگی رویت هلال ماه رمضان توسط ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام امیر بهاالدین علایی‌نژاد چهارشنبه شب در حاشیه نشست ستاد استهلال ماه رمضان در سالن اجتماعات موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی قم در گفتگو با ایرنا، افزود: امسال سومین سال است که با کمک‌های ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، جلسه‌ای مشترک با دفاتر بیش از ۱۰ تَن از مراجع تقلید و نمایندگان رصد هلال ماه مبارک رمضان و ماه شوال، به صورت برخط و مستقیم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل این جلسه خیلی مورد استقبال مراجع و بیوت این بزرگان و فقیهان قرار گرفت، ادامه داد: نمایندگان مراجع از نزدیک با کار رصدگران و نوع رویت هلال آشنا می‌شوند.

مدیر علمی موسسه موضوع‌شناسی در ادامه خاطرنشان کرد: هلال ماه رمضان امشب دوم فرودین‌ماه در ۲ نقطه از جمله شهرضا در استان اصفهان و لارستان در استان فارس، با چشم عادی، همچنین در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و مناطق دیگری از کشور، هم با چشم مسلح و تلسکوپ و هم با چشم غیرمسلح دیده شد.

نمایندگان ۱۰ مرجع تقلید با نحوه رویت هلال ماه رمضان آشنا شدند

علایی‌نژاد تصریح کرد: اگر چه مبانی فقیهان محترم است و هر کسی باید به نظر مرجع تقلید خودش عمل کند، اما کیفیت رویت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال را نمایندگان مراجع مشاهده کردند.

وی همچنین یادآور شد: در این نشست، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت، همچنین آیت‌الله محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نمایندگان دفاتر مراجع تقلید آیات سید علی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و حسین مظاهری حضور داشتند، و رویت هلال ماه رمضان هم با چشم عادی و هم با چشم مسلح مسجل شد، و مورد تایید این آقایان قرار گرفت، و فردا پنجشنبه سوم فروردین‌ماه به طور قطعی نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.