مهمترین شایعات خرداد ۱۴۰۱/ از شایعه افزایش قیمت بنزین تا دروغ‌هایی درباره متروپل

شایعه زنده ماندن مالک متروپل، افزایش قیمت بنزین جازدن مجری کرمانی به جای داماد حاج قاسم سلیمانی و رفتن زاکانی از شهرداری تهران مهمترین شایعات خرداد سال گذشته به شمار می‌رود.

مهمترین شایعات، تحریفات و ترفند‌های شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در خرداد ۱۴۰۱ را مرور می‌کنیم:

 شایعات متروپل

یکی از مهمترین شایعات خردادماه سال گذشته مربوط به اتفاقات حادثه تلخ متروپل خوزستان بود. آغاز این شایعات اشتباه گرفتن خبر «صدور حکم بازداشت مالک متروپل» با خبر «بازداشت مالک متروپل» بود. زنده ماندن مالک متروپل وفرار وی، عملیات تخریب متروپل با پتک و به روش دستی! یا شایعه کم کاری در امدادرسانی، فوت پزشک اوژانس آبادان و شایعه احتکار روغن در منزل یکی از مسئولین شهر از دیگر شایعات این حادثه محسوب می‌شد که هیچکدام صحت نداشت

شایعات علیه «سلام فرمانده»

قطعا یکی از تاثیرگذارترین سرود‌های چندسال گذشته سرود «سلام فرمانده» بود. مخالفان از ابتدای سال گذشته تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا به هرنحوی شده آن را زیر سوال ببرند، یکی از این شایعات شایعه کپی بودن اثر بود

شایعه افزایش قیمت بنزین

در خرداد ماه پارسال باردیگر شایعه‌ای مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های سوخت از جمله بنزین منتشر شد که وزیر نفت همان زمان آن را تکذیب کرد.

 ماجرای اهتزاز پرچم عراق در ایران

در ادامه سیاه نمایی‌های رسانه‌های معاند، سال گذشته با استناد به فیلم اهتزاز پرچم عراق در ایران، مدعی فروختن ایران به عراق شدند و تیتر‌های تحقیرآمیز زدند. این درحالی بود که دلیل اهتزاز پرچم عراق، سفر الکاظمی نخست وزیر عراق به تهران بود.

این نخستین باری نبود که پرچم کشور‌های مهمان ایران در مسیر حرکت‌شان به اهتزاز در می‌آید. پیش از آن پرچم ترکیه، روسیه، چین و اذربایجان هم در زمان حضور مقامات این کشور‌ها در ایران برافراشته شده بود.

 تلاش اینترنشنال برای وابسته نشان دادن فرماندهان ایرانی

رسانه‌های معاند همچنین در ادامه تحقیر نمایی ایرانیان با انتشار تصاویری از مراسم روز ملی روسیه، تیتر‌هایی زدند که اقتدار ایرانیان را زیر سوال ببرد درحالی که این موضوع صحت نداشت .

وقتی مجری کرمانی در بی بی سی داماد حاج قاسم شد

خرداد سال گذشته بی بی سی فارسی با انتشار عکسی مدعی شد که «رضا هاشم صفی‌الدین» داماد لبنانی سردار حاج قاسم سلیمانی از طریق سوریه به لبنان اسلحه قاچاق می‌کند! این دروغ درحالی بود که عکس مربوط به مراسم عروسی محمد اسماعیلی پور، مجری کرمانی بود.

 شایعه رفتن زاکانی از شهرداری تهران

ماجرای رفتن علیرضا زاکانی از شهرداری تهران هم از دیگر شایعات خرداد سال ۱۴۰۱ بود که هم همان زمان مظفر عضو شورای شهر تهران آن را تکذیب کرد و هم پس از گذشت یک سال آن از شایعه، شهرار تهرن با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. به طوری که زاکانی در واپسین روز‌های سال نیز ۴ ایستگاه مترو را نیز افتتاح کرد.

جولان طلایاب در خیابان‌ها

همچنین برخی کاربران در خرداد سال گذشته با انتشار یک فیلم کوتاه مدعی «جولان طلایاب در خیابان‌ها» شدند درحالی که این دستگاه طیف سنج فرکانس بود که مورد استفاده سازمان تظیم مقررات رادیویی و اپراتور‌های موبایل قرار می‌گیرد.

البته می‌توان به این لیست، دروغ‌ها علیه جبهه مقاومت، ماجرای دروغی که به گزارش صداوسیما بستند، ادامه دروغ‌پردازی با اکانت‌های فیک علیه سپاه، تغییر معنی دزدی یک بریتانیایی توسط BBC افزود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.