امام جمعه موقت امین شهر مطرح کرد؛

توافقات ایران و عربستان، نشان از ستیز سنگین ایران با جنگ ترکیبی جهانی

حجت الاسلام ملانوری توافقات اخیر بین ایران و عربستان را نشان از ستیز سنگین ایران با جنگ ترکیبی جهانی و ورود مقتدرانه ایران به صحنه بیان کرد.

در اولین جمعه ماه رمضان و با آغاز سال جدید، نماز وحدت بخش جمعه در امین شهر به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام حسین ملانوری برگزار شد.

حجت الاسلام ملانوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان فضایل ماه مبارک رمضان  اشاره  کرد و به دعای امام سجاد (ع) درباره توفیق شناخت و فضیلت این ماه پرداخت.

او با اشاره به حدیث حضرت علی (ع) گفت: روزه، روی شیطان را سیاه می‌کند، صدقه، پشت او را می‌شکند و حب به خاطر خدا و مواظبت بر اعمال صالح، دنباله او را قطع می‌کند و استغفار، رگ قلب شیطان را می‌برد. 

امام جمعه موقت امین شهر از فواید روز‌ه با توجه به حدیث پیامبر اکرم (ص) که منجر به سلامت جسم انسان می‌شود، سخن گفت و تصریح کرد: چه زیبا است در این ماه علاوه بر رعایت آداب ظاهری روزه برای حفاظت سایر اعضا و جوارح، مانند: قلب و زبان نیز از افکار پست و پلید مراقبت کرده و خود را از آنچه غیر خدا است، باز داریم.

او در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام «مهار تورم و رشد تولید» مساله اقتصاد کشور را مهم دانست و از همه مسئولان و دولتمردان و حتی مردم به ویژه جوانان خواست برای رشد تولید تلاش مضاعف کنند.

حجت الاسلام ملانوری در بخش دیگری از سخنان خود توافقات اخیر بین ایران و عربستان را نشان از ستیز سنگین ایران با جنگ ترکیبی جهانی و ورود مقتدرانه ایران به صحنه بیان کرد و افزود: این توافق نشان از این دارد که حل مناقشات آسیایی نیازی به دخالت کشور‌های اروپایی ندارد و خود کشور‌های منطقه آن را حل و فصل می‌کنند و به همین دلیل گروه‌ها و کشور‌های دیگر از این توافق استقبال کردند.

او با توصیه به رعایت حجاب بیان کرد: حفط حجاب یک امر دینی است و از مسئولان می‌خواهیم، قوانین مربوط به حجاب را که در نظام و شرع مقدس بیان شده است، مورد توجه قرار دهند  و همه در حفظ این امر پایبند باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
* یک نکته مهم در ادامه احیای روابط مستحکم با همسایگان و کشورهای عربی ( صدور اقامت و ویزای کار نیروی ایرانی در این کشورها را به جد جهد مطالبه و هماهنگ کنید به غیر منافع بسیاری که برای هر دو طرف دارد/ این جدایی و نداشتن رابطه مردم ما با جوامع عربی ریشه بسیاری از سوع تفاهمات و مشکلات است* فیلیپینی و بنگالی بازدهی ندارند و امریکایی و انگلیسی هم دوست ملت های عربی نیستند
آخرین اخبار