سفر پادشاه انگلیس به فرانسه به دلیل اعتراضات به تعویق افتاد

چارلز که قرار بود برای بار اول به عنوان پادشاه به پاریس سفر کند، به دلیل فراخوان اتحادیه‌های کارگری فرانسه سفر خود را به تعویق انداخت.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (جمعه) اعلام کرد: «سفر دولتی پادشاه چارلز به فرانسه به دلیل فراخوان اتحادیه‌های کارگری برای تمدید اعتصابات سراسری و اعتراضات خیابانی به تعویق افتاد».

به گزارش رویترز، این اولین سفر دولتی چارلز به عنوان پادشاه انگلیس به فرانسه بوده و برای ۲۶ تا ۲۹ مارس برنامه‌ریزی شده بود.

ایوان تالار شهر «بوردو» جایی که قرار بود پادشاه انگلیس هفته آینده در آن پذیرایی شود، عصر دیروز به آتش کشیده شد. هنوز مشخص نیست چه کسی پشت این آتش‌سوزی است.

ناآرامی‌ها در فرانسه از روز گذشته شدت گرفته و بیش از یک میلیون معترض در سراسر کشور در بحبوحه خشونت و تنش دوباره به خیابان‌ها آمدند. به گفته جرالد دارونین، وزیر کشور، تا کنون ۴۵۷ نفر دستگیر و ۴۴۱ نیروی پلیس زخمی شده اند.

اعتراضات که نهمین روز خود را سپری می‌کند، با تصمیمات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دولت او آغاز شد. استفاده مکرون از اختیارات ویژه برای تحمیل قوانین در پارلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری آن را ضد دموکراتیک و اقتدارگرایانه می‌دانند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد از شهروندان فرانسوی مخالف اصلاحات مکرون هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار