رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا کنون ١۵۰ هزار نفر به مراکز اورژانس بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه کردند.

محمد علی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه نشست خبری ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی این دانشگاه از ١۵ اسفند آغاز شده و تا ١۵ فروردین ادامه دارد،گفت: از مجموع مراجعین به مراکز اورژانس، ۷۵۸۷ نفر در مراکز درمانی بستری شده و ۴۷۹۵ عمل جراحی اورژانس انجام شده است.

او با بیان اینکه در این مدت ٢۴ هزار و ٨٨٨ مورد جراحی‌های غیر اورژانسی نیز در این مدت انجام شده است،افزود: در این مدت ٢۴٣ هزار و ۶۴۴ نفر به  کلینیک‌ها و درمانگاه‌های عمومی مراجعه و خدمات دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی ١٧۶ داروخانه شبانه‌روزی در مناطق تحت پوشش فعال است که ١۰٢ مورد آن در مشهد ارائه خدمات دارند، ادامه داد: در این مدت ۱۷۴۳ مورد بازدید از داروخانه‌های فعال در مناطق تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

کیانی باتاکید بر اینکه فعالیت‌های ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چهار حوزه بهداشت، درمان، دارو و اورژانس پیش‌بیمارستانی اجرا می شود، بیان کرد: در این مدت در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی ٢٢ هزار و ٩۴۰ ماموریت در حوزه شهری و ۵۷۳۵ ماموریت جاده‌ای توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی انجام شده است که در این ماموریت‌ها ١۵ هزار و ٢۵١ نفر به بیمارستان‌ها اعزام و ۸۳۱۳ نفر نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به طور مستمر در حال انجام است، تصریح کرد: در این مدت ۴۴ هزار و ۴٧ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده که ۳۶۰۱ مورد مشمول اعمال قانون شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: انجام ۱۰ هزار و ٣۶٨ مورد بازدید از اماکن عمومی، ٨٧٨ مورد مراکز اقامتی، ۵٣٧ مورد پایانه‌های مسافربری و ۷۵۰۱ مورد بازدید از کارگاه‌های صنعتی از دیگر اقدامات بهداشت محیط و سلامت حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.