هلال احمر همدان در ۳۴ عملیات نوروزی امداد رسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: امدادگران هلال احمر این استان از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند سال گذشته) تاکنون در ۳۴ ماموریت و عملیات حضور یافته و امداد رسانی کردند.

علی سنجربگی افزود: ۱۴ مورد از عملیات‌های هلال احمر در طرح امداد و نجات نوروزی مربوط به امداد رسانی به سانحه دیدگان از تصادف بوده است.

او تاکید کرد: ۳۹ نفر در این سوانح مصدوم شدند که پس از انجام عملیات رها سازی توسط هلال احمر، ۱۲ نفر از مصدومان به مرکز درمانی منتقل و مابقی مجروحان سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان گفت: ۱۹ پایگاه نوروزی جمعیت هلال احمر در جاده‌های این استان به مسافران و مصدومان امداد رسانی می‌کنند.

سنجربگی تصریح کرد: ۲۷ تیم عملیاتی با ۱۲۸ نیرو و ۷۰ دستگاه خودرو در عملیات‌های امداد و نجات نوروزی مشارکت کردند.

او گفت: به دنبال برودت هوا و کولاک، ۶۵ مسافر نوروز امسال در مکان‌های پیش بینی شده اسکان اضطراری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه هلال احمر استان برای نوروز ۳ طرح را در دستور کار دارد گفت: طرح نوروزی هلال احمر با عنوان "طرح ملی امداد و نجات نوروزی" با شعار "تا بی نهایت همراهتان هستیم" از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا نیمه فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد.

سنجربگی تصریح کرد: همچنین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی با عنوان "جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی" آغاز شده و نیرو‌های جوان در چهار پست ثابت و سه پست سیار در مبادی ورودی شهرستان‌ها حضور دارند.

او افزود: به منظور ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی طرح ملی "هلال رحمت" از چند هفته پیش با برگزاری جشن گلریزان شروع و نسبت به جمع آوری کمک‌های نیکوکاران به منظور توزیع آن در نوروز و ماه مبارک رمضان آغاز کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ۹۵۰ بسته معیشتی هر یک به ارزش ۵۰۰ هزار تومان جمع آوری و بین محرومان توزیع شد.

سنجربگی افزود: طرح هلال رحمت با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی از خیران نیکوکاران و توزیع این کمک‌ها در قالب بسته معیشتی بین نیازمندان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.