رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان تخطی از سرعت مطمئنه است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: یکی از موارد تخلفات شایع رانندگان وسایل نقلیه که منجر به تصادف می‌شود تخطی از سرعت مطمئنه است.

سرهنگ علی احمد شاوردی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: رانندگان وسایل نقلیه موظفند در تقاطع‌هایی که نه چراغ راهنمایی و یا مامور راهنمایی و رانندگی یا تابلوی ایست نداشته باشد، سر پیچ ها، جاده‌های باریک و بطور کلی در محل‌هایی که موانعی در مسیر حرکت آنان قرار داشته باشد و همچنین هنگام بارندگی یا مه یا کولاک و مانند آنها، از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد، بکاهند و با سرعت مطمئن حرکت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ادامه داد: رانندگان وظیفه دارند تمام حواس هنگام رانندگی جمع کرده و برای مقابله با هرگونه خطر و حادثه احتمالی آمادگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: آگاهی از خطرات می‌تواند کمک موثری در تصمیم گیری به موقع رانندگان داشته باشد، همیشه با سرعتی حرکت کنند که در مواقع خطر به راحتی وسیله نقلیه را متوقف کنند. این شرایط قابل پیش بینی نبوده و هرموقع ممکن است پیش بیاید.

سرهنگ شاوردی در خاتمه خاطر نشان کرد: رانندگان سرعت مناسب اتخاذ کنند و فاصله کافی را با وسیله نقلیه جلویی در نظر بگیرند. اگر فاصله اتومبیل شما با وسیله نقلیه جلویی کم شد، با کاهش سرعت فاصله را زیادتر کنند در این صورت خطر حادثه کم خواهد شد. بنابراین بارعایت سرعت مطمئنه در حین رانندگی می‌توان از بروز تصادف جلوگیری کرده و دیگر شاهد حوادث تلخ و مرگبار در جاده‌ها و خیابان‌ها نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.