رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از ارضی دولتی در محدوده زیر پوشش این اداره‌کل به ارزش بیش‌از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

حسینعلی کریمی با بیان اینکه نیرو‌های یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان طی این مدت اقدامات لازم را برای رفع تصرف اراضی دولتی انجام داده و این اراضی را به بیت المال بازگرداندند، اظهارداشت: بیشترین رفع تصرف اراضی دولتی این مدت استان به ترتیب به شهر‌های زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان امسال نیز همانند سال‌های گذشته موضوع کنترل اراضی تحت پوشش را به جد پیگیری و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه ابلاغی صیانت کرده و اراضی تصرف شده را شناسایی می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اهتمام اداره متبوع خود برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری، پلیس پیشگیری و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در اراضی دولتی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده که یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی در سال‌های اخیر تلاش کرده جلو این اقدامات را بگیرد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید مراقب افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا گرفتار خرید و فروش اراضی و زمین‌های دولتی نشوند.

کریمی ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی دولتی است.

برچسب ها: اراضی ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار