پوتین تسلیحات هسته‌ای خود را در بلاروس مستقر می‌کند

روسیه در حال رایزنی برای استقرار تسلیحات هسته‌ای با بلاروس است.

خبرگزاری تاس در گزارشی نوشت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه با بلاروس قراردادی برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در خاک خود منعقد کرده است.

پوتین همچنین گفت که چنین اقدامی نقض توافقنامه‌های منع اشاعه هسته‌ای نیست و افزود که آمریکا سلاح‌های هسته‌ای را در قلمرو متحدان اروپایی مستقر کرده است. الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس مدتهاست که موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس که هم مرز با لهستان است، را مطرح کرده است.

رئیس‌ جمهور روسیه در انتها افزود: «ما با لوکاشنکو توافق کردیم که سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی را بدون نقض رژیم منع اشاعه در بلاروس قرار دهیم».

«الکساندر لوکاشنکو» که از سال ۱۹۹۴ رئیس‌جمهور بلاروس بوده است، از انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور با اعتراضاتی مواجه شده است. الکساندر لوکاشنکو همچنین با ولادیمیر پوتین ارتباط نزدیکی دارد و همین باعث انتقاد‌های بین‌المللی از او شده است.

منتقدان ادعا کرده‌اند که او در طول حملات به اوکراین به نیرو‌های روسیه اجازه ورود داده و آن‌ها را به تسلیحات مجهز کرده است.

از سویی دیگر شب گذشته هم دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ۷ فرد انتخاباتی، ۲ شرکت دولتی خودمختار و همچنین هواپیمای رئیس‌ جمهور بلاروس اعمال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
جنگ هسته ای با کلاهک های کوچک در آینده رخ خواهد داد و اجتناب ناپذیره، چون دنیا داره به این سمت حرکت میکنه.
آخرین اخبار