امام جمعه و رئیس شورای زکات شهرستان هوراند با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه نخست سرانه پرداخت صدقات نسبت به جعمیت را در سال ۱۴۰۱ در استان کسب کردگفت: حدود ۱۸۰ میلیون تومان صدقه و ۴ میلیارد ۳۶۲ میلیون تومان زکات در شهرستان هوراند پرداخت شده است.

حجت لاسلام شکر نزاد در نشست شورای زکات این شهرستان با ارائه گزارشی از ستاد زکات هوراند در سال گذشته،گفت:زکات جمع‌آوری شده بیشتر در بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می‌شود.

او  با تأکید بر ضرورت ترویج پرداخت و احیای فریضه زکات بین مؤدیان افزود:نقش بی‌بدیل جامعه روحانیت را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات را مؤثر است و روحانیان با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

او تصریح کرد: زکات در دین مبین اسلام مورد تاکید بالایی قرار دارد و با توجه ویژه به این فریضه، می‌توان فقر را از جامعه اسلامی کنار زد؛ و صدقه و زکات جمع آوری شده در همان محل و روستا هزینه می‌شود.

امام جمعه شهرستان هوراند در ادامه خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از اقدامات لازم فرهنگ‌سازی مناسب است که باید با همکاری ادارات و ارگان‌ها و همچنین مشارکت مردمی، اقدام به فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه اقدام شود.

برچسب ها: زکات ، نیازمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار