بارش متناوب باران در جنوب استان تا سه‌شنبه ادامه دارد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود یک سامانه بارشی به منطقه، بارش باران اواخر امروز جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد و حضور این سامانه تا سه شنبه هم ادامه دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی از دیروز وارد منطقه شده و فعالیت خود را به صورت افزایش ابر و وزش باد شروع کرده، ولی به دلیل کاهش دمای هوا تاکنون شاهد بارش ناشی از این سامانه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز بارش‌های متناوب بهاری آغاز می‌شود، افزود: این سامانه طی این مدت فعالیت خود را به صورت بارش باران بهاری توام با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات ادامه می‌دهد و در برخی نقاط هم به صورت نقطه‌ای امکان بارش تگرگ وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود و در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۶ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه بارشی از منطقه و از روز چهارشنبه دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد در جنوب آذربایجان‌غربی کاهش پیدا می‌کند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.