افزایش چهار برابری بستری کرونا در قم و هشدار دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به افزایش بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این افزایش حاکی از ورود موج جدید کرونا به کشور و استان قم است، لذا همشهریان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

مهدی مصری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح سلامت نوروزی با بیان این که وضعیت کرونایی قم درحال حاضر «زرد» است گفت: طی ۲ هفته، تعداد بستری‌های کرونا مثبت در مراکز درمانی قم از ۱۳ نفر به ۵۳ نفر افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که فقط روز گذشته ۲۸ نفر پذیرش داشتیم گفت: بیشترین بستری‌های کرونا مثبت به ترتیب در مراکز درمانی شهید بهشتی و کامکار هستند.

مصری عنوان کرد: درصورتی‌که آمار کرونا در استان به ۱۰۰ بستری در روز برسد باید ۱۰ درصد تخت‌های هر بیمارستان به کرونا اختصاص یابد و تمام مراکز درمانی استان زیر پوشش کرونا بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بر لزوم توجه مردم به نکات مهم ایمنی جهت پیشگیری از حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: موج دوم سفر‌های نوروزی را داریم که باید اورژانس، هلال‌احمر و مرکز امداد و نجات در این رابطه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کنند.

وی در پایان بر لزوم تشکیل تیم واکنش سریع در حوزه اورژانس تاکید و تصریح کرد: تشکیل این تیم برای به وجود نیامدن مشکل در مواقع ضروری امری لازم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار