ثبت ۴۷۰ کشته در تصادفات نوروز ۱۴۰۲

فرمانده کل فراجا، ضمن تاکید بر مدیریت سفر‌های نوروزی از ثبت ۲۶۲ میلیون حجم تردد بین استانی و شهرستانی در تعطیلات نوروز خبر داد.

سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در ششمین روز از ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، ضمن تبریک آغاز سال جدید و قبولی طاعات و عبادات مردم در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال شاهد حجم بیشتر تردد خودرو‌ها هستیم و تاکنون ۲۶۲ میلیون حجم تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته از حجم بسیار بیشتری برخوردار است که نشان می‌دهد مردم نوروز خود را با نشاط آغاز کرده اند.

وی افزود: به دلیل اینکه ما به نیمه ایام تعطیلات رسیده ایم، تقریباً می‌شود گفت امروز در طول جاده‌ها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت تردد‌ها پرحجم است البته در بعضی از مسیر‌ها تردد‌ها روان و در بعضی دیگر تردد‌ها به کندی پیش می‌رود.

سردار رادان ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که تعدادی از مردم سفر‌های خود را به پایان می‌برند و تعدادی نیز در ابتدای سفر هستند تا پایان هفته نیز احتمالاً جاده‌های پرترددی داشته باشیم و از مردم خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه معمولاً پایان هفته سفر‌های خود را به پایان می‌رسانند، مدیریت سفر داشته و حتی المقدور سفر خود را به روز‌های آخرهفته نیاندازند.

فرمانده کل فراجا تصریح کرد: با توجه به پیش بینی بارش، هموطنان بیش از پیش دقت داشته باشند که جاده را در سفر ببینند و جاده را برای پایان سفر نبینند و در طول سفر احتیاط را داشته باشند.

سردار رادان بیان داشت: متاسفانه ما شاهد این بودیم که تاکنون بر اساس رخدادی که ثبت می‌کنیم، ۴۷۰ کشته در تصادفات وجود داشته که ۶۵ درصد ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوقوع پیوسته است.

فرمانده کل فراجا ابراز داشت: براساس رخداد پلیس آمار تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما آخرین آمار را نیز بایستی از زبان پزشکی قانونی داشته باشیم در پایان نیز از مردم عزیز و همکارانم که در این ایام در تلاش هستند قدردانی می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موش موشی
۱۵:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
هزار آفرین به ایرانخودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
منصور پرکی
۰۶:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
خدابیامرزتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
وقتی انواع فشار داخلی و خارجی به مردم وارد میشه توقع فرهنگ رانندگی اروپایی نباید داشت حالا به فرض فرهنگ رانندگی هم داشتیم، آنقدر خودروها نا ایمن و بی کیفیت هستن که اکثر تصادفات جاده‌ای هستن. روز به روز اعصاب ها خراب تر، سال به سال خودروها آشغال تر مدیریت دولت هم صرفا اینه سالی ۵ تا خودرو از رده خارج میکنه، بدون جایگزین! یعنی مردم به ناچار رو به موتورسیکلت های عتیقه میارن که تصادفات تو کوچه هم جرحی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
فقط سریع از شیراز بزنید بیرون.لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
جاده های خراب ، ماشینهای غیر ایمن ، اعصاب درهم و پریشان و ...
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
۴۷۰ کشته ؟؟!!!!!!!
اگر خودروی ایمن داشتیم چند نفر از این ۴۷۰ نفر زنده بودند؟؟!!!
بدون شک بیش از ۴۰۰ نفر آنها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
انصافا باید به نیروهای انتظامی و راهداری و راهنمایی ورانندگی دست مریزاد و خسته نباشید گفت که درحالی که همه هموطنان درحال تعطیلی و سفر هستند به صورت شبانه روزی مشغول خدمت بوده و عملا تعطیلی ندارند .خدا خیرشان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
سه عاملی که هیچ نهادی نه نظارتی بر اونها داره و نه عزمی بر اصلاحشون

راننده غیر استاندارد
خودرو غیر استاندارد
جاده غیر استاندارد

نتیجه
شهدای هشت سال جنگ تحمیلی میانگین روزی 68 نفر
تلفات جاده ای سفرهای نوروزی میانگین روزی 60 نفر

به قول یه بنده خدایی چه خبرتونه؟! چه خبرتوووووونه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
تو رو خدا قیمت کارخانه خودرو رو با بازار همراستا کنید تا مصرف کننده واقعی وارد شود. آقای قالیباف گفت در سال آینده و در طرح پیش فروش، سعی خواهد شد با قیمت واقعی کارخانه رانت از بین برود و مصرف کننده واقعی وارد شود
Iran (Islamic Republic of)
جواد کناری
۲۰:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
باسلام من ماشینم از تو تونه تکان نخورده بعد جریمه پیامکی برام امده که به علت دودی بودن شیشه ماشین جالب اینجاست که اصلا ماشین من شیشه دودی نیست ساده ساده چرا باید الکی جریمه پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
چه زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
کسی که هم از جنس ماشین خبر داره و هم میدونه باید سرعت مجاز رو رعایت کنه و رعایت نمیکنه جون خودش و بقیه رو به خطر میندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
باعث تاسفه
نه افتخار هر روز تیتر میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
سال نو مبارک بنده دار ندارم یک وانت هست وفتی سوارش میشم اشهد خودم را به‌ جا می‌آوردم تا کی
آخرین اخبار