در گفت‌وگو با باشگاه‌ خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تبلیغ تئاتر‌ها آسان شده است

یک پیشکسوت تئاتر گفت: درحال حاضر تبلیغات تئاترها از طریق تلفن‌های همراه و اینترنت کار راحت‌تری شده است که این امکانات در گذشته نبود.

زهرا هداوند خانی نویسنده، کارگردان و پیشکسوت تئاتر کشورمان است که کار تئاتر را از سال‌ها قبل در زمینه تئاتر فعالیت کرده و عموم کارهایش هم با مضمون دفاع مقدس، آثار مذهبی و کودک و نوجوان است و به مناسبت روز جهانی تئاتر گفت‌وگویی با خبرنگار ما داشته که در ادامه می‌خوانید؛

تحصیلات تئاتری بدون تاثیر در کار هنری نیست

این کارگردان پیشکسوت با اشاره به میزان اهمیت و تاثیر تحصیلات تئاتری در فعالیت‌های هنری تئاتر گفت: صد در صد تحصیلات تئاتری در این رشته خیلی موثر است، ولی من تحصیلات تئاتری ندارم و کارم را به صورت تجربی پیش‌بردم. حدودا در سال ۶۵ دیپلم فرهنگ و ادب را گرفتم و کارم تحت نظر استاد وزیری بود.

هداوند خانی ادامه داد: تحصیلات بدون تاثیر نیست، ولی تحصیلاتی که کنارش بتوان واقعا کار کرد و صحنه را تجربه کرد اهمیت دارد. بسیاری از هنرجویان هنگامی که بر روی صحنه می‌آید، می‌گویند کار را نمی‌دانند و تحصیلاتی که بدون کار باشد فایده‌ای ندارد. برای مثال بازیگرانی هستند که تحصیلات بازیگری دارند، اما کار را به صورت تجربی نمی‌دانند.

سختی‌های تامین هزینه‌های تئاتری چگونه است؟

زهرا هداوند خانی درباره هزینه‌های تئاتر گفت: من معمولا هزینه تئاتر‌های خودم را به عهده می‌گیرم، اما خیلی از کارگردان‌ها هستند که به دلیل مشکلات هزینه‌ای در سال حتی یک کار را هم روی صحنه نمی‌برند و بازیگرانی هستند که سه سال است نتوانسته‌اند یک کار را روی صحنه ببرند و من از این موضوع ناراحت هستم. بالاخره یک کار هزینه دارد و بدون هزینه نیست.

در ادامه این کارگردان تئاتری بیان کرد: همیشه به هنرجویان خود می‌گویم؛ بچه‌ها کار سختی را انتخاب کرده‌اید و در این راه باید کفش آهنی بپوشید و تئاتر با سختی همراه است.

رشد تبلیغات تئاتری نسبت به گذشته

زهرا هداوند خانی نویسنده و کارگردان تئاتر کشورمان درباره وضعیت تبلیغات کار‌های تئاتری بیان کرد: درحال حاضر تبلیغات از طریق تلفن‌های همراه و اینترنت کار راحتی شده است و کار تبلیغ در زمان ما کار سختی بود؛ زیرا امروزه گروه تئاتری یک پوستر طراحی می‌کنند و آن را در تمام فضای‌مجازی منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: کار تبلیغ تئاتر نسبت به قبل خیلی بهتر شده است و من می‌بینم پوستر یک نمایش در زمان خیلی کوتاه در اپلیکیشن‌های متعدد ایرانی و خارجی منتشر می‌شود و دربرگیری خوبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار