۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش خدمات زیرساختی و رفاهی منطقه آزاد چابهار هزینه شد

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار به‌ منظور افزایش خدمات زیرساختی و رفاهی چابهار برای میزبانی بهتر از گردشگران نوروزی هزینه شد.

امیر مقدم در جلسه‌ ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع و زمان، هدف‌گذاری نخست ما برای افزایش رضایتمندی میهمانان نوروزی چابهار، تلاش برای ارتقا زیرساخت‌های خدماتی بود.

وی با اشاره آماده‌سازی فوری کمپ تیاب باهدف ارتقا سرانه فضاهای رفاهی گفت: این کمپ موقت با تکمیل ۲ کیلومتر جاده، تأمین روشنایی و تسطیح ۲۰ هزار مترمربع ساحل به همراه خدمات بهداشتی دیگری ظرف مدت کوتاهی آماده‌سازی شد.

به گفته مقدم، این کمپ موقت تا راه‌اندازی شناگاه اصلی می‌تواند بخشی از خلأهای موجود را تأمین کرده و تسهیلاتی جهت فعالیت‌های تفریحی برای گردشگران باشد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که مرکز ثقل سفرهای نوروزی، محدوده قدیم منطقه آزاد است، تأکید کرد: تلاش مسوولان سازمان و شهرستان این بود که در مدت کوتاهی بتوانیم بیشترین خدمات رفاهی و تفریحی را در این بخش فراهم آوریم تا نوروزی مفرح برای میهمانان تدارک ببینیم.

مقدم خدمات در حوزه بهداشتی و نظارتی در این مدت را مناسب ارزیابی کرد و خواستار بازرسی بیشتر در حوزه قیمت‌گذاری و تعزیراتی شد.

چابهار با برنامه‌های فرهنگی متنوع میزبان گردشگران نوروزی

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار با اشاره به هدف دوم اعضای ستاد با محوریت کاهش هزینه‌های سفر برای هم‌وطنان گفت: با وجود ۲هزار تخت اقامتی، تلاش شد با تأمین فضاهای کمپینگی و تأمین ایمنی لازم، اوقات آرامش‌بخش و خوشی برای میهمانان این منطقه فراهم آوریم.

مقدم همچنین به برگزاری جشنواره‌هایی همانند نوروزگاه و برنامه‌های فرهنگی دیگری که در روستاها جریان دارد، اشاره کرد و افزود: معرفی آداب‌ورسوم، موسیقی و صنایع‌دستی جامعه محلی چابهار یکی از اهداف اصلی این برنامه‌های فرهنگی بوده است.

وی افزایش خطوط هوایی فرودگاه کنارک-چابهار از هشت به ۱۴ ایرلاین خبر داد و یادآور شد: با راه افتادن پروازهای شبانه نیز مسافران ورودی از فرودگاه افزایش خواهند یافت .

مقدم به انجام مطالعات اولیه و مذاکرات در خصوص تهیه سند جامع گردشگری منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و عنوان داشت: سال جدید، تحول در نظام گردشگری منطقه را شاهد خواهیم بود.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار در پایان ضمن مکلف دانستن این منطقه به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، متذکر شد: در حوزه زیرساخت‌های شهری نیز تا پایان سال جدید، شاهد بهره‌برداری بخشی از پروژه‌ها و آغاز به کار بخش دیگری از پروژه‌های توسعه محور با تأمین بودجه لازم هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار