بازداشت و بازرسی بدنی بیش از سه هزار کودک در انگلیس

آمار منتشر شده وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۲ سه هزار و ۱۳۳ کودک ۸ تا ۱۷ ساله توسط پلیس بازرسی بدنی شدند.

وزارت کشور انگلیس آماری را منتشر کرده است که براساس آن در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۲۲ سه هزار و ۱۳۳ کودک ۸ تا ۱۷ ساله توسط پلیس این کشور بازرسی بدنی شدند.

علاوه بر پاسگاه‌های پلیس، پارک‌های تفریحی، غذاخوری‌ها، مدارس و خودرو‌های پلیس از دیگر اماکنی است که این کودکان بازرسی بدنی شدند و در بسیاری موارد حتی والدین این کودکان از ان مطلع نشدند.

نهاد‌های حامی کودکان می‌گویند: آمار واقعی بازرسی بدنی کودکان به دست نیرو‌های پلیس بسیار بیشتر از آمار‌های اعلامی است، زیرا بسیاری از موارد بازرسی‌های جسمی و جنسی کودکان اساسا ثبت نمی‌شود.

در پی گزارش‌های متعدد درباره سوء رفتار نیرو‌های پلیس، کمیسر کودکان اعلام کرد افراد پلیس باید پیش از هر گونه بازرسی بدنی کودکان، والدین یا سرپرست آنان را از این کار مطلع کنند.

سال گذشته بازرسی بدنی یک دختر سیاه پوست به اتهام داشتن مواد مخدر که پس از بازرسی معلوم شد هیچ مواد مخدری در کار نبوده است، موجی از انتقاد‌ها را به ویژه در جوامع سیاه پوست برانگیخت و زمانی این انتقاد‌ها حتی به تظاهرات منجر شد که افراد پلیس در مدرسه، این دختر دانش آموز را مجبور کردند در مقابل سایر نیرو‌های پلیس لباس زیرش را هم از تنش خارج کند. والدین این دختر می‌گویند از آن روز به بعد او دچار پریشان حالی شده و بر روح و روانش اثر مخرب و آسیب زا گذاشته است.

دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس در پی واکنش‌ها به رفتار پلیس با کودکان اعلام کرد در حال بررسی چندین پرونده مهم بازرسی نیرو‌های پلیس از کودکان است.

تا کنون چندین گزارش از بدرفتاری پلیس با سیاه پوستان در این کشور منتشر شده است از جمله اینکه مشخص شد کودکان سیاه پوست شش برابر بیشتر از کل جمعیت کودکان در این کشور هدف بازرسی‌های جنسی پلیس قرار می‌گیرند.

تازه‌ترین گزارش نهاد ناظر بر عملکرد پلیس انگلیس همچنین گزارش لوسی کیسی نماینده مجلس اعیان انگلیس که به تازگی مامور رسیدگی به پرونده‌های فساد و سوء رفتار‌ها در نیروی پلیس انگلیس شده است نشان می‌دهد جوامع سیاه پوست در این کشور بیش از حد، هدف رفتار‌های نژاد پرستانه پلیس قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار