بیش از ۲۲ هزار مسافر ایرانی و افغانستانی وارد مرز دوغارون تایباد شدند

فرماندار تایباد گفت: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ششم فروردین امسال، ۲۲ هزار و ۸۵۶ مسافر ایرانی و افغانستانی وارد مرز زمینی دوغارون شدند.

 مهدی دونده فرماندار تایباد گفت: در بازه زمانی یاد شده، هزار و ۲۱۷ مسافر ایرانی از سمت کشور افغانستان وارد مرز زمینی دوغارون شدند.
او به خروج مسافران ایرانی از سمت دروازه دوغارون به سمت افغانستان هم اشاره کرد و افزود: همچنین در شش روز گذشته، هزار و ۱۵۸ مسافر ایرانی از سمت جمهوری اسلامی ایران و معبر دوغارون وارد افغانستان شده اند.
فرماندار تایباد، مرز دوغارون را مهمترین دروازه ورود و خروج اتباع افغانستان به جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و ادامه داد: از ۲۸ اسفند سال گذشته تا پایان ششم فروردین  امسال، ۹ هزار و ۳۱۴ مسافر افغانستانی از طریق این کشور وارد گذرگاه دوغارون شده اند.
دونده با اشاره به اینکه به طور معمول، روزانه سه هزار و ۵۰۰ نفر مسافر، فعالان بخش خصوصی، راننده و سرمایه گذار در دوغارون تردد می‌کنند، بیان کرد: در روز‌های منتهی به ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ و ششم فروردین امسال، ۱۱ هزار و ۱۶۷ مسافر از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شده اند.
او تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می‌شوند.
مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.