باکس آفیس: «فصل ۴ جان ویک» در افتتاحیه خود رکورد شکست

«فصل ۴ جان ویک» توانست با فروش جهانی ۱۳۷ میلیون دلاری رکوردشکنی کند.

به نقل از ورایتی، «جان ویک ۴» (John Wick: Chapter ۴) در افتتاحیه جهانی خود موفق به فروش ۱۳۷.۵ میلیون دلاری شد که ۶۴ میلیون دلار آن مختص به ۷۱ بازار بین‌المللی است و این رقم نشان دهنده این است که تا ۷۳ درصد، رکورد بهتری در مقایسه با قسمت سوم دارد.

چهارمین فصل از سری اکشن استودیوی لاینزگیت که توسط کیانو ریوز رهبری می‌شود، توانسته است با نقد‌های مثبت و تبلیغاتی همراه باشد و شروع خوبی را برای این فرنچایز رقم بزند و فروش خوبی داشته باشد.

فیلم اصلی «جان ویک» در سال ۲۰۱۴ توانست فروش ۱۴ میلیون دلاری داشته باشد و دنباله آن در سال ۲۰۱۷ توانست با ۳۰.۴ میلیون دلار شروع به کار کند و حالا در فصل چهارم و در ۷۱ بازار بین المللی که اکران شده توانسته است در رتبه اول قرار بگیرد و فروش بیش از ۱۳۰ میلیون دلاری داشته باشد.
گفته می‌شود که برای تولید «فصل ۴ جان ویک» بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه شده است و هر یک از دنباله‌های آن در مقایسه با فصل قبلی خود رشد و موفقیت چشمگیری داشته اند و به همین دلیل، «دیوید آ. گراس» که شرکت مشاوره فیلم «Franchise Entertainment Research» را اداره می‌کند، افتتاحیه این فیلم را فوق العاده دانسته است.

بر اساس آمار ارائه شده، ۶۹ درصد مرد، تماشاگر افتتاحیه «فصل ۴ جان ویک» بوده اند که اغلب آن‌ها بالای ۲۵ سال سن داشته اند.

استودیوی لاینزگیت گفته است که در ۴۰ سال گذشته، تنها ۹ فرنچایز توانسته اند با چهار فصل خود، رکورد افتتاحیه را به ثبت برسانند.

بر اساس آمار، «جان ویک ۴» در بریتانیا، فروش ۶.۵ میلیون دلاری، در آلمان، فروش ۵.۵ میلیون دلاری، در روسیه، فروش ۴.۳ میلیون، در مکزیک، فروش ۴.۲ میلیون دلاری و در برزیل، فروش ۲.۹ میلیون دلاری داشته است.

با وجود این که این روز‌ها در کشور فرانسه، مردم به اعتراض‌های خود ادامه می‌دهند، ولی «جان ویک ۴» همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد تا جایی که فروش ۲.۶۹ میلیون دلاری دارد و به رشد ۳۵ درصدی دست پیدا کرده است.
تایوان، فیلیپین و ایتالیا نیز، از دیگر کشور‌هایی هستند که به ترتیب توانسته اند فروش‌های ۲.۴ میلیون دلاری، ۲ میلیون دلاری و ۱.۹ میلیون دلاری را برای «جان ویک ۴» به ثبت برسانند.

گفتنی است که «جان ویک۴» در روز اول فروش خود، فروش ۲۹ میلیون دلاری در گیشه داشت و از «سینما اسکور» امتیاز A و از «پست ترک» ۵ ستاره را دریافت کرد و نام خود را در تاریخ چندگانه از سوی تماشاگران به ثبت رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار