کوهبنان در سالی که گذشت

حادثه کشته شدن چند کارگر معادن زغالسنگ در اعماق درونی زمین و برگزاری شورای اداری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از مهمترین رخدادهای کوهبنان طی پارسال بود.

سال ۱۴۰۱ همانند سال‌های ما قبل را در حالی پشت سر گذاشتیم که برای مردم کوهبنان پر از خاطرات تلخ و شیرین بود.

در سالی که گذشت شهرستان کوهبنان در برخی حوزه‌ها کارنامه درخشانی داشت، اما در برخی حوزه‌ها هنوز هم جای کار و پیگیری بیشتر وجود دارد.

سفر استاندار دیار کریمان، معاونین استاندار، معرفی فرماندار جدید کوهبنان، سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور به همراه برگزاری جلسه شورای اداری، سفر تعدادی از مدیران کل استان، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، پیگیری امورات شهرستان از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان در سطح استان و کشور به همراه دیدار با روسای قوای سه گانه، چند وزیر و معاون وزیر از جمله اخبار خوب و شیرین شهرستان کوهبنان بود.

کشته شدن چندین کارگر در اعماق درونی زمین در معادن زغالسنگ شهرستان از جمله خبر‌های غم انگیز و تلخ برای مردم شهرستان بود که خانواده‌های فراوانی را داغدار و عزادار کرد.

تشیع پیکر شهید گمنام از جمله رویداد‌های ماندگار کوهبنان طی پارسال بود، شهیدی که با حضورش حال و هوای شهر را کربلایی کرد و عطر شهید و شهادت را در جای جای این خطه پراکنده نمود.

از جمله روز‌های ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ کوهبنان، لبیک به منویات مقام معظم رهبری و حضور حماسی و گسترده مردم در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بود که بدون شک لرزه بر تن دشمنان و بدخواهان انداخت.

اما یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سال ۱۴۰۱، دعوت نماینده شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی از رئیس بنیاد مستضعفان و مدیر عامل بنیاد علوی برای حضور در کوهبنان بود که این مهم با همراهی ائمه جمعه، فرماندار شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای اداری با تصویب ۱۶ مصوبه و راه اندازی نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان همراه بود.

سفر وزیر اقتصاد به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به منطقه به همراه جلسه شورای اداری و درخواست نماینده و فرماندار شهرستان برای امهال وام‌های کشاورزی، احیای بانک‌های صادرات و ملت به شعبه و ادامه فعالیت بانک صادارات بخش طغرالجرد، پیگیری بودجه برای ادامه کار جاده کوهبنان به زرند و... در این جلسه از دیگر اقدامات موثر در سال ۱۴۰۱ بود.

سفر رئیس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان و قول مساعد برای احیا و استقرار دادسرا از دیگر اقدامات ارزشمند در سال گذشته بود.

دعوت نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین برای حضور در منطقه و استقرار پزشکان متخصص اطفال، زنان و زایمان، جراحی عمومی، سونوگرافی، داخلی، بیهوشی، اعصاب و روان، قلب و... همچنین درخواست برای شبانه روزی کردن مرکز درمانی بخش طغرالجرد، استقرار تجهیزات و امکانات پزشکی از جمله آمبولانس از دیگر دستاورد‌های مفید در سال ۱۴۰۱ بود.

از دیگر رویداد‌های مهم در سال ۱۴۰۱ که به همت نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی رقم خورد و با همراهی و همدلی فرماندار شهرستان، اعضای شورای تامین و اداری پررنگ‌تر جلوه گر شد، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به منطقه و برگزاری جلسه شورای اداری در جمعه آخر سال بود. اتفاقی که حتی در شورای اداری بسیاری از مراکز استان‌ها هم اتفاق نیفتاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار