خالی بودن ۴۳ درصد ظرفیت ۱۲ سد استان کرمانشاه

با وجود بارش‌های سال آبی جاری، ۴۳ درصد ظرفیت ۱۲ سد در دست بهره‌برداری استان کرمانشاه خالی است.

محمودرضا شهلایی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۸۸ میلیمتر بارش در سطح استان کرمانشاه گزارش شده که این میزان بارش نسبت به سال گذشته که ۲۵۰ میلی متر بوده ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به لحاظ بارش شاهد افت بسیار شدیدی بودیم و کرمانشاه جزو استان‌های اول و دوم به لحاظ عدم بارش در کل کشور محسوب می‌شد.

وی عنوان کرد: امسال به لطف خدا وضعیت بهتر شده است، آنچه که مورد توجه است و برای ما اهمیت دارد این که در بلندمدت میزان ۳۵۸ میلیمتر بارش ثبت شده که اکنون نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد کاهش را داریم.

وی با بیان اینکه در استان تعداد ۱۲ سد وجود دارد، گفت: ظرفیت سد‌ها یک میلیارد و ۳۵۰ میلی متر مکعب است که میزان پرشدگی سد‌های استان اکنون ۷۷۲ میلی متر مکعب است یعنی معادل ۵۷ درصد میباشد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش ذخیره سد‌های با مصرف شرب از جمله سد گاوشان برای فصل گرمای پیشرو بسیار ضروری است، خاطرنشان کرد: مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت از جا‌های مجاز نیز از مهمترین اقدامات لازم برای جبران خشک‌سالی است.

وی از همه مردم خصوصا کشاورزان خواست به مدیریت مصرف بهینه آب، کشت محصولات کم آب و استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین توجه داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار