سینما در مرداد ماه ۱۴۰۱؛

از اکران «ملاقات خصوصی»تا رونمایی پوستر سومین رویداد «تصویر دهم»

در این گزارش اتفاقات و برنامه‌های گوناگون سینما در مرداد ماه ۱۴۰۱ سال گذشته را بخوانید.

مرداد ۱۴۰۱  شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

پخش جهانی «زالاوا» در دوازده کشور
پخش جهانی فیلم سینمایی «زالاوا» از ماه آینده در دوازده کشور جهان آغاز می‌شود. کمپانی LevelK دانمارک حق پخش جهانی فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری را در فستیوال فیلم ونیز ۲۰۲۱ خریداری کرده است.

این فیلم سینمایی تاکنون در سی و شش جشنواره بین‌المللی شرکت کرده و برای اکران بین‌المللی با دوازده کشور مذاکره کرده است.

مرداد ماه

این فیلم داستانی که تلفیقی از ژانر‌های درام دلهره‌آور، رازآمیز و عاشقانه است با بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین ماجرا‌های آمدن جن به روستای زالاوا را به تصویر می‌کشد؛ استوار جوانی که رئیس پاسگاه است گمان می‌کند زالاوایی‌ها به سرشان زده است، اما او برای محافظت از روستاییان و دختری که دوست دارد، با جن‌گیر و برخی از اهالی روستا درگیر می‌شود.

سعید ملکان «مدار بسته» را تهیه می‌کند
یلمنامه‌های «بولینگ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی، «نوروز» به تهیه‌کنندگی محمدرضا نادری، کارگردانی سهیل موفق و نویسندگی حمزه صالحی، «پالایشگاه» به تهیه‌کنندگی سعید سعدی، کارگردانی و نویسندگی مهردادخوشبخت، «هوک» به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی پور، کارگردانی حسین ریگی لادز و نویسندگی مهدی تراب‌بیگی، «مدار بسته» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان، کارگردانی مهدی جعفری و نویسندگی مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

«دختری با لباس ارغوانی» به صداگذاری رسید
فیلم ویدیویی «دختری با لباس ارغوانی» ساخته خداداد جلالی و به تهیه کنندگی محمد نشاط وارد مرحله صداگذاری شد. این فیلم به مفهوم عشق می‌پردازد.

مرداد ماه

علیرضا استادی، سامان صفاری، سمانه نصری، رضا یزدانی، قربان نجفی، فریبا متخصص، علیرضا جلالی تبار، نیکی مظفری، شهین تسلیمی، حوریه مقدم، اشکان تهرانی، فائزه کرمی، فرناز فضلی، محسن قلعه‌ای، مانی جلالی، لیلا بیابانی و ماهرخ رضا پور بازیگران فیلم «دختری با لباس ارغوانی» هستند.

دیالوگ‌های ماندگار علی حاتمی و مسعود کیمیایی خوشنویسی شد
به مناسبت سالروز تولد علی حاتمی و مسعود کیمیایی مدیریت فرهنگی هنری مترو نمایشگاه خوشنویسی سپیده مبرهن را برگزار می‌کند. این نمایشگاه با ۲۳ اثر از ماندگارترین دیالوگ‌های این دو کارگردان که در قاب خطاطی قرار گرفته و با شیوه‌ای نو به سبک شکسته و نقاشیخط به رشته تحریر در آمده است، برگزار می‌شود.

سپیده مبرهن درباره انگیزه برپایی این نمایشگاه گفت: سال‌هاست خطاطی دیالوگ و پیوند این دو رشته با استقبال خوبی رو به رو شده و این بار برای معرفی هر چه بیشتر خوشنویسی به نسل جوان و ادای احترام به علی حاتمی و مسعود کیمیایی این اتفاق شکل گرفته است.

جواد عزتی و هادی حجازی‌فر با «دوزیست» به سینما‌ها می‌آیند
در آستانه اکران عمومی، پوستر فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی با طرحی از محمد حسین هوشمندی رونمایی شد.

اکران «دوزیست» از ۲۰ مرداد در سینما‌های سراسر کشور آغاز می‌شود.در این فیلم بازیگرانی همچون جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، الهام اخوان، مجید نوروزی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی و سعید پورصمیمی ایفای نقش کرده‌اند.

پوستر سومین رویداد «تصویر دهم» رونمایی شد
مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره «تصویر دهم» صبح امروز ۸ مرداد ماه در تکیه نیاوران برگزار شد.مجید مجیدی مدیر رویداد «تصویر دهم» گفت: خوشحالم که امروز برای رونمایی از پوستر در جمع شما هستیم. امسال ما برنامه‌های زیادی خواهیم داشت.

مرداد ماه

«ملاقات خصوصی» پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «اینان» به تهیه کنندگی علی برادری و کارگردانی رهبر قنبری، «ملاقات خصوصی» به تهیه کنندگی امیر بنان و کارگردانی امید شمس و «سه جلد» به تهیه کنندگی محمد آفریده و کارگردانی سیدمهدی اسماعیلی موافقت کرد.

مرداد ماه

اسامی سینما‌های «هنروتجربه» اعلام شد
محمد طیب سرپرست گروه سینمایی «هنر و تجربه» با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌های «هنر و تجربه» در ۲۰ سالن سینما در تهران و شهرستان قطعی شده است، گفت: تاکنون نمایش فیلم‌ها در پردیس‌های سینمایی هویزه، اطلس و ویلاژتوریست در شهر مشهد، مهدوی در شهر نیشابور، ساحل و سیتی سنتر در شهر اصفهان، بهمن در شهر سنندج، عصر جدید در شهر گرگان، ستاره باران در شهر تبریز، مهر قدس در شهر همدان، گلستان در شهر شیراز، آزادی در شهر کرمانشاه، سینما سپهر در شهر ساری، تماشاخانه پارس کرمان در شهر کرمان و پردیس‌های سینمایی چارسو، ملت، کورش، نارسیس و سینما‌های فرهنگ و موزه سینما در تهران قطعی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.