مهمترین اقدام در شهرداری تغییر رویکرد اداره شهر بوده است

شهردار تهران با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر پاسخگوی سؤالات مجری این برنامه به نمایندگی از افکار عمومی شد.

زاکانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به عملکرد شهرداری تهران در یک سال اخیر، گفت: مهمترین کاری که در شهرداری رقم خورده تغییر رویکرد شهرداری است؛ رویکرد قبلی اداره گران تهران بود، اما رویکردی فعلی ارزان سازی و بار برداشتن از روی دوش مردم و توجه به ابعاد مختلف زندگی و ساحت‌های مختلف شهری است.

وی تأکید کرد: آنچه می‌بینیم نتایج این تغییر رویکرد است. درواقع در نتیجه این تغییر رویکرد تمام پروژه‌ها فعال شد. به طوری که از مردادماه هر هفته یک پروژه و از از ۱۲ بهمن ماه هر روز یک پروژه داشتیم؛ کل آخرین پروژه سال قبل ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که برای تکمیل آن سه هزار میلیارد تومان هزینه شد.

شهردار تهران با بیان اینکه زمانی از بالا به مردم نگاه می‌شود و برای مردم تصمیم می‌گیریم، گفت:، اما ما این مدل را تغییر دادیم تا ببینیم خاستگاه اساسی مردم چیست و بر اساس نیازمندی‌های اصلی شهر موارد را دنبال کردیم.


وی افزود: دو هزار و ۸۰ پروژه داشتیم که نیاز شهر بود و کاملا مشخص بود که بر اساس صرفه و صلاح شهر باید دنبال شود و چهار هزار میلیارد تومان هزینه داشت که هزار و ۴۶۰ پروژه از سوی مردم انتخاب شد. به طوری که هرکسی مجاز بود در حیطه منزل و محل کار خود پروژه‌ها را انتخاب کند که ۴۶۰ هزار فرم تکمیل شد و ۳۰۰ هزار نفر در طرح «من شهردارم» شرکت کردند و مدیریت مشارکت پذیر و مسئولیت پذیر شکل گرفت.

زاکانی با بیان اینکه اصل خدمت بدون نام و نشان مهم است، یادآور شد: امسال نیز تکرار چندین باره خواهیم داشت تا مردم اولویت‌های خود را انتخاب کنند؛ شهرداری از کوچکترین مساله تا بزرگترین مسائل مرتبط با مردم را دنبال می‌کند. ۳۹ مرکز سلامت محور در همین راستا به مردم خدمت رسانی می‌کنند و مراکز شهر سالم نیز در این زمینه فعال هستند و بیشترین ظرفیت فرهنگی و ورزشی مردم در دست شهرداری است.

بار‌ها اعلام کردیم مشکل درآمد نداریم

شهردار تهران با تأکید بر اینکه درآمد‌های ما سه دسته است و بار‌ها اعلام کردیم مشکل درآمدی نداریم، یادآور شد: به جای اینکه گله کنیم که پول نداریم که کار کنیم، می‌گوییم می‌خواهیم کار کنیم. از این رو با انضباط بخشی توانستیم به صرفه و صلاح کار کنیم و در ماه اول مدیریت شهری ششم از تنش مالی خارج شدیم. سعی کردیم با این صرفه و صلاح شهر را به خوبی اداره کنیم. به طوری که امکانات را در بورس عرضه کردیم و با ۳۰ درصد قیمت پایین‌تر امکانات موردنیازمان را از بورس خریداری کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار