رشد ۱۵ درصدی ظرفیت پارکینگ‌های قم در ایام نوروز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ظرفیت پارکینگ‌های قم نسبت به سال قبل در ایام نوروز ۱۵ درصد افزایش یافت.

 سید امیرعباس صفوی  اظهار کرد: با وجود استقبال از پارکینگ‌ها در معبر و بلوار شهید سلیمانی و بخش ساحلی و قبل از پل ۹ دی تا محدوده رمپ دادگستری، راهبندان و گره‌های ترافیکی قبل از تحویل سال و پس‌ازآن نسبت به سال‌های قبل کاهش داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: تعامل پلیس و مدیریت شهری و مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک باعث شد، مسافران و زائران در کمترین زمان در هسته مرکزی شهر مستقر شدند.

او با بیان اینکه ظرفیت پارکینگ‌های قم به‌خصوص در پارکینگ طبقاتی و ضلع شرقی نسبت به سال قبل در ایام نوروز ۱۵ درصد رشد داشت، افزود: در پارکینگ زائر در اوج استقرار ماشین‌ها، ۲ هزار و ۶۰۰ واحد جای پارک بدون گره ترافیکی در اختیار مسافران و زائران قرار گرفت.

صفوی تصریح کرد: همچنین در پارکینگ شهید کاظمی از ظرفیت ۷۰۰ جای پارک، با تدابیر صورت گرفته و بازطراحی هزار و ۱۰۰ واحد پارک در زمان تحویل سال در اختیار شهروندان قرار گرفت.

به گفته او ساماندهی و افزایش پارکینگ‌ها در قم در حالی صورت گرفت که هیچ تملک و افزایش ظرفیت نداشتیم، بلکه با بازطراحی لازم، توانستیم ظرفیت فعلی را افزایش دهیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در مورد خدمات‌رسانی خودرو‌های برقی در اطراف حرم مطهر نیز گفت: علی‌رغم توافقات شکل‌گرفته، ولی همکاری درستی در این زمینه صورت نگرفت و در ساعات پایانی سال تحویل، تمهیدات لازم شکل گرفت و امسال توانستیم خودرو‌های برقی را با حضور رانندگانی از اتوبوس‌رانی ساماندهی کرده و به ارائه خدمت بپردازیم.

او خاطرنشان کرد: همچنین در جهت خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مسافران، ۱۲۰ دستگاه اتوبوس توانستند ناوگان را پوشش داده و تا سحرگاه روز نخست فروردین، خدمات به شهروندان ارائه کنند.

صفوی عنوان کرد: امسال در جهت بهره‌برداری بهتر از پارک‌سوار شمالی، با استقرار اتوبوس مسیر ۷ کیلومتری از بستر بلوار شهید سلیمانی را پوشش دادیم تا پیاده‌روی زائران و مسافران کمتر شود.

او با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم، تحقق ۵۰ درصدی هوشمندسازی پارکینگ‌ها بود اظهار داشت: بنا داریم در ۶ ماهه نخست امسال نیز به‌طور کامل پارکینگ‌ها در ثبت پلاک مکانیزه و هوشمند شوند و با استفاده از نرم‌افزار‌های یکپارچه بتوانیم میزان معطلی برای پرداخت تعرفه‌ها را کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.