کشف بیش از ۲ هزار کیلوگرم کوکائین در پرو

محموله ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرمی کوکائین که قرار بود به ترکیه ارسال شود در پرو کشف شد.

معروف‌ترین ماده مخدر در آمریکای لاتین کوکائین نام دارد. براساس آمار‌های اعلام شده در سال ۲۰۱۹، یک هزار و ۷۸۴ تن کوکائین در جهان تولید شده است. براساس اعلام سازمان کنترل مواد مخدر آمریکا، ۹۷۲ تن از آن در کشور کلمبیا از ۲۳۴ هزار هکتار زمین زیر کشت تولید شده که غالب آن به آمریکا قاچاق می‌شود. با این حال، سایر کشور‌های آمریکای لاتین نیز درگیر مبارزه با این ماده مخدر هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشور پرو اعلام کرد یکی از بزرگترین محموله‌های قاچاق کوکائین را به تازگی کشف کرده است. این محموله شامل ۲ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم کوکائین است که قرار بود به مقصد ترکیه ارسال شود.

مقامات پلیس می‌گویند کشف این محموله کوکائین در انباری در ال کالائو، بزرگترین بندر پرو در خارج از لیما، پایتخت این کشور رخ داد. این نخستین محموله مواد مخدری است که مقصد آن ترکیه بوده است. بیشتر محموله‌ها از پرو به مقصد بنادر بلژیک، هلند، اسپانیا، و فرانسه ارسال می‌شود.

برآورد می‌شود ارزش کوکائین کشف شده دستکم ۲۰ میلیون دلار باشد. پرو یکی از کشور‌های پیشگام در آمریکای لاتین در مبارزه با مواد مخدر است به طوری که طی سال گذشته ۸۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کوکائین در این کشور از سوی پلیس کشف شد.

برچسب ها: کوکائین ، مواد مخدر ، پرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار