مخبر:

حتی یک فوتی در تلفات جاده‌ای قابل تحمل نیست

معاون اول رئیس جمهور با حضور در مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در جریان وضعیت ترافیکی کشور، قرار گرفت.

محمد مخبر در ابتدای این برنامه و پس از ادای احترام به مقبره شهدای گمنام، در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با قدردانی از دست اندرکاران اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ تاکید کرد: باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص رانندگی ایمن و فرهنگ ترافیکی در کنار ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات جاده‌ای و بهسازی و نوسازی و رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌ها در اولویت قرار گیرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به کاهش آمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در نوروز سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: حتی یک نفر تلفات جاده‌ای قابل تحمل نیست و باید علاوه بر آگاه سازی و ارائه هشدار‌های لازم به مردم، امکانات و استراحتگاه‌های جاده‌ای در سرتاسر محور‌های مواصلاتی و به ویژه ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهر‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به خدمت رسانی شبانه روزی راهنمایی و رانندگی فراجا به مردم در تمامی جاده‌ها و اتوبان‌های کشور، ادامه داد: دولت سیزدهم مصمم به نوسازی و بهسازی جاده‌های کشور و همچنین تجهیز پلیس راهور است.

مخبر ادامه داد: پیش از اجرای طرح ترافیکی نوروز امسال جلسات متعددی با حضور دست اندرکاران و مسئولین وزارتخانه‌های مختلف در خصوص اصلاح نقاط حادثه خیز انجام شد که ۳۵۰ نقطه حادثه خیز به‌ویژه در مناطق صعب العبور اصلاح و یا رفع شد و به دنبال آن هستیم تا در سال جاری با برگزاری جلسات منظم در راستای بهسازی و نوسازی جاده‌ها و همچنین کاهش خطرات جاده‌ای اقدامات لازم پیش از نوروز سال آینده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امکانات کنونی راهنمایی و رانندگی فراجا متناسب با حجم ماموریت‌ها و خدمات این سازمان نیست، بر آمادگی دولت برای تجهیز امکانات پلیس راهور کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه فراجا طی سال‌های گذشته از لحاظ نرم افزاری ارتقاء یافته تا جایی که می‌توان در کمترین زمان ممکن بروزترین گزارش از وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را دریافت کرد که از آن جمله در ایام اربعین حسینی و همچنین طرح نوروزی گزارش‌های به لحظه در اختیار مسئولین برای تصمیم گیری قرار می‌گرفت.

سردار کمال هادیان فر رییس پلیس راهور کشور نیز در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهور از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه دولت سیزدهم با برگزاری جلسات شورای ایمنی و حمل و نقل به‌صورت منظم نشان داد که اهتمام جدی برای کاهش تلفات جاده‌ای و سفر ایمن برای مردم دارد، گزارش تکمیلی از ماموریت ها، برنامه ها، اقدامات طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه کرد.

بر اساس این گزارش کاهش ۲۳ درصدی تعداد جانباختگان تصادفات رانندگی، افزایش مجروحین تصادفات به میزان ۹ درصد، افزایش ۶ درصدی تعداد تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته و افزایش ۵،۷ درصدی تردد از ۲۳ اسفند تا ۶ فروردین اتفاق افتاده است.

در این برنامه دکتر مخبر پس از بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت هوایی از محور‌های مواصلاتی و جاده‌ای شمالی، شرقی، غربی و جنوبی منتهی به تهران شامل آزاد راه تهران - شمال، آزاد راه تهران - کرج، اتوبان تهران - قم و جاده هراز بازدید کرد و در جریان روند تردد و بار ترافیکی محور‌های جاده‌ای ورودی و خروجی به استان تهران قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه بازدید هوایی در ایستگاه خدمت رسانی پلیس راهور و راهداری در منطقه امامزاده هاشم حضور یافت و ضمن قدردانی از خدمات و زحمات دست اندرکاران و تلاشگران طرح نوروزی ۱۴۰۲ از جمله پلیس، هلال احمر و راهداری با توضیحات مسئولان مربوطه و گفتگو با مسافران عبوری از روند خدمت رسانی به مردم اطلاع یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
جناب مخبر !
با پراید و ساینا و تیبا و پژو ۴۰۵ (آتش زا!!!!) و ۲۰۶ و ۲۰۷ و بنجل های چینی واقعا انتظار دارید حتی یک کشته هم در جاده ها نداشته باشیم ؟؟!!!!
شما اهل طنز هم هستید ؟؟!!!!
اگر واقعا جان مردم برایتان مهم است ادرس میدهم برای خودروهای ایمن :
تویوتا کمری و کرولا . راو ۴ و لندکروز
لکسوس
هوندا اکورد
فولکس واگن تیگوان
هیوندا جنسیس و ازرا
کیا کادنزا
البته برای مقاماتی چون شما که وجود و سلامتی‌شان بسیار مهمه، بنز و بی او دبلیو و پورشه و فورد شاسی بلند و شورلت های شاسی بلند ایمنی،بیشتری داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
فقط حرف و شعار
Netherlands
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
تا دویست سیصد تا قابل تحمله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
و اگر چهار نفر از آن دویست نفر اعضای خانواده خودت باشند چطور ؟؟؟!!!
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۲
ما با دویست تاشم راضی ایم یکی طلبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
و اگر سه نفر از اعضای خانواده ات جزو آن ۲۰۰ نفر باشند چطور ؟؟؟!!!!
آخرین اخبار