توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی صورت پذیرفت:

پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۷۰۰ مورد تماس و شکایت مردمی در سال گذشته

رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در سال گذشته این اداره کل مجموعا به ۷۴۲ مورد تماس تلفنی و طرح شکایت از سوی مردم رسیدگی کرده است.

ابوالفضل جمالی رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در مبانی مدیریت اسلامی هر مسئولی همیشه باید در قبال سوالات و مطالبات مردم خود را پاسخگو بداند و به همین منظور، و باعنایت به رویکرد مردمی دولت سیزدهم موجب شده تا مدیران به شیوه‌های مختلف پاسخ‌گو و پیگیر مسائل، مطالبات و مشکلات مردم باشند، که در همین راستا در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی این موضوع دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد و مورد پیگیری ویژه و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی دو نوبت حضور در مرکز ارتباطات مردمی سامد استانداری به صورت بر خط پاسخگوی درخواست‌های شهروندان گرامی استان و همچنین در راستای برقراری ارتباط بدون واسطه مسئولان دولت با مردم، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ مورد ملاقات مردمی در دوشنبه هر هفته توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در محل اتاق مدیریت برگزار شد و شهروندان مشکلات و درخواست‌های خود را به صورت چهره به چهره با این مقام مسئول در میان گذاشتند، و همچنین به منظور تسهیل دسترسی مردم به مسئولین حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های شهروندان، بررسی درخواست‌های محیط بانان مناطق تحت مدیریت، در قالب میز خدمت جهادی با ۳۶ بازدید از مناطق و شهرستان‌های استان طبق برنامه ریزی و اطلاع رسانی قبلی حضور پیدا نموده و پاسخگوی سوالات و درخواست‌های آن‌ها شد.

جمالی با اشاره به راه‌های ارتباطی متعدد شهروندان گرامی با حفاظت محیط زیست استان، به سامانه رسیدگی به شکایات تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اشاره نمود و بیان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۶۵ مورد شکایت و تماس تلفنی با سامانه برقرار شده که در این زمینه پاسخگویی لازم در تمامی بخش‌ها در حفاظت محیط زیست استان انجام شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۹۵ درخواست و شکایت از طریق سامانه سامد استانداری به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارجاع و پاسخ داده شد و نیز ۲۵ مورد رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی به صورت حضوری، ۶۰ مورد از طریق تماس تلفن، و ۷ مورد از طریق تارنمای اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از سوی اداره بازرسی و مدیریت عملکرد پاسخگویی لازم و به موقع صورت پذیرفت.

پاسخگویی و رسیدگی به بیش از ۷۰۰ مورد تماس و شکایت مردمی در سال گذشته

این مقام مسئول با اشاره به رویکرد اول اصل ۵۰ قانون اساسی که اشاره به وظیفه مندی عمومی مردم در زمینه حفظ محیط زیست را دارد، از مردم شریف استان درخواست نمود، گزارشات و شکایات مربوط به شکار و صید غیر مجاز، انتشار آلاینده‌های زیست محیطی ناشی ازفعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی، تخریب و تصرف و وقوع آتش سوزی در محدوده مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را از طریق سامانه ۱۵۴۰ بدون نیاز به گرفتن کد اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.