سال مالی بودجه استان مرکزی به ویژه شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان تا شهریور امسال تمدید شده است.

آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی بودجه استان مرکزی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد از بودجه مالی استان در سال گذشته تحقق پیدا کرده است و نیاز است مدیران تلاش کنند تا این رقم عقب افتادگی جبران شود به همین منظور آن‌ها تا هشتم اردیبهشت سال جاری وقت دارند نقاط ضعف را بررسی کنند.

آصفری افزود: با توجه به اینکه سال مالی بودجه استان مرکزی به ویژه شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان تا شهریور سال جاری تمدید شده از دستگاه‌ها درخواست شد گزارش میزان جذب از بودجه را بدهند.

او اضافه کرد: بالغ بر ۱۱۱۷ میلیارد تومان در استان اعتبار تملک دارایی است که باید مشخص شود چقدر اجرایی شده است، در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی حاصل نشده و نیاز بود با توجه به فرصت ۶ ماهه این بررسی برای تخصیص ۱۰۰ درصدی انجام و اعتبارات پروژه‌های عمرانی عملیاتی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیاز است نسبت به تخصیص اعتبارات به صورت عادلانه اقدام لازم انجام شود و با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان در شهر اراک ساکن هستند نیاز است نسبت به تخصیص بودجه در مرکز استان توجه ویژه شود.

او ادامه داد: همچنین در خصوص تبصره‌های ۱۵ و ۱۶ در خصوص اشتغال، مغایرتی در گزارش ارائه شده وجود داشت که این نیاز به پیگیری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.