نتانیاهو واکنش به اظهارات بایدن را ممنوع کرد

نتانیاهو از وزرای کابینه خود خواست درباره صحبت‌های جو بایدن در خصوص لغو طرح اصلاحات قضایی اظهار نظر نکنند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از وزرای کابینه خود خواسته به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که خواستار لغو طرح اصلاحات قضایی شده، واکنشی نشان ندهند.

در ادامه واکنش‌ها به درگیری‌های پلیس با تظاهرکنندگان به اصلاحات حقوقی و قضایی در رژیم صهیونیستی، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تأیید کرد که به زودی از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازدید از کاخ سفید دعوت نخواهد کرد. بایدن در انتقادی کم‌سابقه به خبرنگاران گفته است: «من مانند بسیاری از حامیان قوی اسرائیل، بسیار نگران هستم. اسرائیل نمی‌تواند به این شرایط متشنج ادامه دهد.»

بایدن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که امیدوار است بتواند به سیاستمداران اسرائیلی برای حل‌وفصل اصلاحات قضایی دسترسی پیدا کند. آمریکا نمی‌خواهد در سیاست داخلی «اسرائیل» مداخله کند و نمی‌خواهد روند وخامت کنونی بیش از این پیش برود.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اوضاع متشنج در سرزمین‌های اشغالی افزود: «امیدواریم که نتانیاهو از طرح اصلاحات قضایی عقب‌نشینی کند.»

خبرگزاری رویترز نیز نوشت که نتانیاهو در واکنش به اظهارات بایدن گفته است رژیم صهیونیستی مستقل است و تصمیمات خود را بنا بر فشار‌های خارجی اتخاذ نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار