عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

سیاست تولید بار اول باعث رشد شرکت‌های دانش بنیان می‌شود

بابایی کارنامی گفت: سیاست تولید بار اول و توجه به محصولات شرکت‌های دانش بنیان منجر به رشد تکنولوژی و برقراری ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها می‌شود.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت توجه به سیاست تولید بار اول در راستای خودکفایی در حوزه تجهیزات راهبردی صنعتی گفت: استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و.... اثر بسیار مثبتی در دستیابی کشور به استقلال و خودکفایی دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس در این راستا قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد و همچنین سیاست تولید بار اول نیز مصوب شد تا به این وسیله استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در اولویت خریدهای ارگان‌های دولتی قرار بگیرد.

وی افزود: اثرات اجرایی سازی سیاست تولید بار اول و توجه به تولیدات شرکت‌های دانش بنیان اثرات خود را در سال‌های آینده در کشور خواهد گذاشت.

بابایی کارنامی گفت: استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در کاهش قیمت تمام شده کالاها و محصولات کمک می‌کند و علاوه بر این موجب اشتغال‌زایی نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این سیاست تولید بار اول و توجه به محصولات این شرکت‌ها منجر به رشد دانش و تکنولوژی و برقراری ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس بیان کرد: اجرایی سازی این سیاست به دانش بنیان شدن طرح‌ها و لوایح در راستای بهینه کردن رفتارهای صنعتی خدماتی و کشاورزی به کشور کمک زیادی می‌شود و کشور و مردم را به سمت رفتن به دهکده جهانی سوق می‌دهد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شاخص‌های توسعه دنیا پیشرفت و دانش محور کردن رفتارهای مردم است و با این سیاست و رفتن به سمت شرکت‌های دانش بنیان ما از این قافله عقب نخواهیم ماند.

وی تاکید کرد: در ماده ۱۰ قانون جهش تولید دانش بنیان مجوز ترک تشریفات قانونی به مسئولان ارگان‌های دولتی اعطا شده است، تا آنها بتوانند با دور زدن این تشریفات به راحتی از محصولات این شرکت ها استفاده کند به دلیل اهمیت این موضوع بود که مجلس این مجوز را به آنها اعطا کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس بیان کرد: علاوه بر این دستگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم که در واگذاری طرح‌ها و لوایح و پروژه‌های خود از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند که مجوز ترک تشریفات قانونی مندرج در قانون جهش تولید دانش بنیان در این موارد هم به کمک آنها می‌آید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دلیل عدم اجرایی سازی این قانون توسط برخی مسئولان ارگان‌های دولتی را ترسو بودن آنها اعلام کرد و گفت: این مدیران متاسفانه قدرت ریسک پایین دارند و علاوه بر این توجه آنها به واردات و دست داشتن دلالان و قوی بودن لابی دلالان با آنها و همچنین تفکرات سنتی این مسئولان در این موضوع تاثیرگذار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار