از دستگیری عامل تیراندازی در قیروکارزین تا کشف تریاک در عملیات پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد

مهم‌ترین حوادث ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۲۵۱ کیلو تریاک در عملیات پلیس فارس و کهگیلویه و بویراحمد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۲۵۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک مأموران انتظامی شهرستان اقلید و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اقلید در پی همکاری اطلاعاتی با مأموران انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه خودرو سمند حامل مواد مخدر را شناسایی کردند.

او افزود: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان اقلید با استقرار در محور امامزاده اسماعیل- آسپاس، خودرو سمند را مشاهده و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

مواد مخدر

سردار ملک زاده سردار ملک زاده تصریح کرد: در نهایت مأموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۲۵۱ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سردار ملک زاده با اشاره به اینکه در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، افزود: مبارزه با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

دستگیری عامل تیراندازی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از دستگیری عامل تیر اندازی و کشف یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در پی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی منجر به مجروح شدن یکی از شهروندان در منطقه افزر، موضوع شناسایی عامل یا عاملان تیراندازی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق شدند عامل تیراندازی را شناسایی و با هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضائی، او را دستگیر و یک قبضه سلاح غیرمجاز شکاری به کاررفته درصحنه جرم را از او کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه متهم انگیزه خود را اختلاف خانوادگی اعلام کرده است، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کشف خودرو دنا سرقتی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف یک دستگاه خودرو دنا سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در پی اعلام اینکه یک دستگاه خودرو سرقتی دنا در حال عبور از مسیر شیراز اصفهان است، عوامل ایست و بازرسی شهید جنتی فر بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی با کنترل خودرو‌های عبوری، خودرو مورد نظر را توقیف و آن را جهت ادامه سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، گفت: برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف ۲ خودرو حامل کالای قاچاق در آباده

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲ دستگاه خودرو کامیون و اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق و احشام به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ روح الله احمدی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران پلیس در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، مقادیر زیادی کالای قاچاق از جمله لباس، شامپو، چسب، اسپیکر، بخارساز، سیلندر کپسول گاز و ۲۴ رأس گوسفند قاچاق کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف تریاک از ساک مسافر

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۳۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از ساک مسافر خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان فسا اظهار کرد: افسران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان فسا هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، دستور توقف یک دستگاه اتوبوس مسافربری را صادر کردند.

او افزود: در بازرسی از ۲ ساک دستی یکی از مسافران، مقدار ۳۰ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق مواد افیونی و پدیده شوم اعتیاد همواره از مطالبات به حق مردم بوده و پلیس در سال جاری نیز با تمام توان و قوت، محیط را برای سوداگران مرگ ناامن می‌کند.

دستگیری سارق پمپ کولر در کازرون

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری یک سارق و کشف ۸ فقره سرقت کولر و قطعات کولر خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور و پمپ کولر‌های گازی در حوزه بخش خشت و کنارتخته، ماموران انتظامی مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.

او افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در یک عملیات وی را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

دستبند بر دست متهم

سرهنگ محمدی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس نسبت به سرقت ۸ فقره کولر و قطعات کولر گازی اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی خطاب به شهروندان گفت: ضمن نصب قفل و حفاظ مناسب و دوربین بر روی در و دیوار خانه مسکونی و بخصوص پشت بام‌ها در فصول سرد سال موتور و پمپ کولر را به مکانی امن انتقال و یا با قفل و حفاظ مناسب از سرقت پیشگیری کنند.

توقیف ساینا با ۴۰ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز از کشف ۴۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه خودرو ساینا خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز با همکاری مأموران یگان تکاور استان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو سواری ساینا مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این خصوص یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی دو روز گذشته تعداد ۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، هزار و ۳۵۰ کیلوگرم پسته و ۳ هزار و ۳۰۰ عدد انواع نوشیدنی قاچاق که بدون مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۴ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم، رشد تولید» توسط رهبر انقلاب (مدظله العالی)، تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

کشف فلزیاب‌های قاچاق میلیاردی در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۳ دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی سرچهان بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور سرچهان-بختگان به ۲ دستگاه سواری (سمند و پژو ۴۰۵) مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی به عمل آمده از این خودروها، ۳ دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق، یک دستگاه نقطه زن، ۲ دستگاه بی سیم دستی و سایر متعلقات کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش فلزیاب‌های قاچاق و سایر متعلقات مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۵ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف بادام قاچاق در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف مقادیری بادام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ پرویز ارجمند جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار اظهار کرد: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و با هماهنگی قضائی نسبت به توقیف و انتقال آن به مقر انتظامی اقدام کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو حامل ۳۶۰ کیلوگرم بادام قاچاق و بدون مدارک قانونی می‌باشد.

جانشین فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی از یک منزل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی محل نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در منزل شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از منزل مذکور، سارق را دستگیر و موتورسیکلت سرقتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

هشدار‌های پلیس جهت پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: با رعایت نکاتی مهم و اساسی، می‌توان سارقان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشت.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: به منظور پیشگیری از سرقت منزل از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت مواردی از سرقت منزل توسط سارقان جلوگیری کنند.

-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر و رمال به داخل منزل خود ممانعت کنید.

-از بازکردن در به روی افراد ناشناس بخصوص هنگام شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید.

-نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریع به مراکز ۱۱۰ اطلاع دهید.

-تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری و برای اطمینان بیشتر بر روی دیوارها، همه پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و گلخانه حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید.

-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل در‌های ورودی را تعویض و کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار ندهید.

-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری و همواره دقت کنید تا کلید خود را بر روی قفل در جای نگذارید.

-برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی زنی، توپی قفل را با بدنه درِ همسطح در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.